20 Eylül 2016 Salı


ALGISAL DÖNGÜLER.....

Yalnız bir bulut misali dolaşmaktayım ...
Evrenin bağrında, hayatın ve zamanın kucağında .
Tıpkı heybetli, huşu odağı doruklarda uçuşup, dolaşan kuşlar gibi ...
Kimsesiz, bağımsız, özgür mü özgür ....
İpi kopmuş uçurtmalar ve balonlar misali ...
Sonunu düşünmeden çıkılan yolculuğun cazibesini ...
İliklerine dek doya, doya yaşamacasına
Dahası ...,
Muhtaçlıklardan, vesveselerden, korkulardan ve aczden azadelikle.
Aradığım benin, kendini bulmam için beni arsızca kışkırtmış'lığın da .
Böylesi düşsel yolculuk olanağını şu ana dek bulamamış'lığın açlığı .
İyiden iyiye cazip kılıyor bu serüveni ....
Üstelik ...
Bendeki benin, şu ana dek .......
Asla bulunamamış lığının doyumsuz tahrik kârlığı ....
Keşfe muhtaç ruhumu iyiden iyiye ateşlerken ..!
Engin maviliklerin, sonsuzluğunun ...
Rengarenk ve albenili mi, albenili nergis güzelliklerinin yoldaşlığında
Raksla tavaf edip ....
Dem ve meyle mest olan gönlümün esrikliğinde..
Geçerek kendimden, vecdle kanat çırpmaktayım,
Güneşi öpüp ..
Onda...
Aşk ateşinde, meşkle yanıp yok olmaya ...
Yüreğimin, ruhumun sarsılmaz inancı ...
Ve,
Ereceğime inandığım saadete çoğalan özlemimle ...
Anın tarifsiz güzelliğiyle, sura, nura ve sırra erişmiş ligimle..
Kendimden geçişime ...
Şeksiz, şüphesiz, içsellikle yalınlık ve durulukla ...
Olsa, olsa arzın bu haşmetli atlası, güzelliği ...
Yaşananlara mekanlığıyla tanık olur ..
En müstesna ve su götürmez, göz alıcılığı, yüceliğiyle ....
Bir yanım ....
Saflık, duruluk ..
Bir yanım ....
Etten-kemikten ve kandan ibaret ...
İnsan olmanın çetrefilliği ve anlaşılmazlığıyla ...
İçim, içime sığmamacasına tahriklerde ....
Zamanın bahrinde en acımasız hallerde..
Beni, bana kışkırtan ..
Koşut , hatta rakip eden nefsimin ....
Dur-durak bilmezliğe soyunarak ...
Benliğimdeki arı kovanına çomak sokmalara duruşuyla ....
Kendi beynimin, aklımın o karanlık arka sokaklarının ...
Çürümeye tutsak, ölümlülüğe yenikliğiyle ...
Kaosların göbeği ve cehennemin dibi olup-çıkmışlığıyla !
Eskimeye yüz tutmuş, dantelamsı kıvrımlarında çoğalttığım ...
Tarifsiz sancıların girdabında tutulduğum ..
Ruhsal fırtınalar ve azgın gelgitlerle ...
İrademin çeperlerinin bir, bir yıkılıp yok olmuşluğunda ...
Başımın dönüp, gözlerimin kararıp ..
Yüreğimin, o görünmez pençelerde lime, lime olup ..
Daralıp, dağılıp, soluksuz kalmışlığında ....
Kimlikleri ayan-beyan olsada ..
Üryanlık ta dahi, kimliksizliklere bürünen ...
Karanlık, kaos ve korku bumerangların da delik-deşik olarak...
Bedensiz ve şekilleri muammalı casusları, cirit attırmışlığımla ..
At koşturup, seferler düzenleyip ..
Adı ve tarifi olmayan korkunun ve karanlığın ...
Meçhul kurşun askerlerini, seferber ederek ...
Kendi acımasızlığımda, ruhumu, havsalamı esir almacasına ...
Kuşatmalara koyuluyor..
Amansız ve acımasız akınlarla kendimi fethederek,
Kudret iliğimde, zaaflı lığımı esir alıyorum ..
O günlerin kaotik boz-bulanıklığında boğularak ....
Yeniyorum ben, beni ..
Ve, ben bana esir düşüyorum ....
Ta 'ki, bedbahtlığa prangalı lığın  paslı zincirlerini kırıp..
Ben, beni azat edinceye dek, sürekli karanlıkta yitişlerimin ..
Yerini, sükûnla coğrafyalara ve dingin iklimlere terk etmesiyle başlayan ...
Ve, bu hengamenden sıyrılarak ...
Kendimi keşfimden çok sonra ....
Yeniden sükuna erince benliğim ve ruhum ..
Azgın korku kasırgalarından Azad olmuşluğun huzuruyla ...
Kara aklımın kuşatmasından kurtulmanın, iklimini soluyarak ..
Yaşamaya koyulduğum, erinç ve sevinçle ...
El değmemiş, tarumar olmamış ....
Korkunun talanlarından ve hasarlarından uzak coğrafyalarına erişerek ...
Derinliğim de yiten beni, keşfedip ..
İçimde yaşayan ....
O, saf, masum ve mazlum çocuğu bulunca anlıyorum ki.
Benim yenemediğim, kara ve karanlık yönümün ..
Bendeki duruluğu yutmasına izin vermeyen yanımın ..
Sevgi, hoş görü, şefkat ...
Hatta,
Bağışlamayla bina olduğunu keşfetmenin tarifsiz derin iç huzuruyla ..
Boşuna kaygılanmış lığımı fark edişin tebessümünde ...
Kendi aptallığımın,
Önlenemez sanmakla hata ettiğim, bencilliğimin ...
Beni ne hallere koyduğunu görmüşlüğün hazzını içiyorum ...
Zamanın, zamanı içmişliğinde ...
Zamanın ve hayatın bağrında ...
Fark edebilmenin ve fark yaratmanın ..
Keşifle ve sorgulamayla başladığını idrakin ışığıyla aydınlandıkça, ufkum ...
Daha bir palazlanan, içimdeki o masum çocukla ...
El, ele yükseldikçe yükseliyorum arşa, şimdilerde iyiden iyiye ..
Tıpkı, Zümrüd-ü Anka edasıyla ..
Öperek görkemli gök kubbenin bulutlarını, mavi atlasını ...
Selamlıyorum aşkla ve vecdle, güneşi ..
Onda yanmanın ve yokta çoğalışın hazzıyla .
Çünkü,
Bencilliğime yenilmemenin o, zor yolunu bularak ...,
Algısal döngülere yelken açmalara koyularak ...
İnsan olmanın erdemini keşfetmenin huzuruyla .
Çıktığım, bu arınma serüvenine kanat çırparak ....
Korkularımı yenmeye kararlılık ve inançla ...
Pervasız ve cesurca uçmalara duruşun, tarifsiz kıvancıyla.
Uçuyorum .....,
Uçtukça, korkularımın yerle-yeksan oluşunu görmenin hazzıyla ...
Gök kubbenin maviliklerine belenmişliğin coşkusuyla !
Algısal döngülerin güzelliğini çoğaltmanın ...
Baş döndüren, göz kamaştıran albenisiyle ...!
Baş döndüren, göz kamaştıran albenisiyle ...!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ/İSYANİ

Friedrichshafen /Almanya

20/09/2016

Saat: 05_10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  ONDANDIR.. Bir sendin.. Bir de ben .. Hayat mektebinde , sınıfları geçemeyen.. Ondandır, adımızın ,''Baki '' ile ,'...