5 Ocak 2016 Salı

İTİRAF ......,

Göğümün yıldızlarını ...
Gülüş güzelliklerimi ..
Bebe, masumluklarımı ..
Umudumu çaldılar ...
Ta, bebeliğimde, o görünmez haramiler ..
Yaşama sevincimi, düşlerimi talan ettiler, kimliği meçhul ucubeler ..
Sonra, birileri hırsızı suçlamayı, aramayı bırakıp ..
Kolayı ve işgüzarlığı seçip ..
Durdular beni suçlamaya, azar-beter etmelere  ..!
Birden bire, baba eren Nasreddin Hoca Üstadım çıktı geldi ..
Anılar ülkemin derinliğinden ..
Gönül erenliğini, boşa çıkartmayan o malum ...
İçe işleyen, gevrek, gevrek tebessümüyle ..
'' - Demek ki İnsanoğlu denen merette ..
Düzen denen, bu kıçı kırık avara kasnakta değişmedi ..
Değişmeyecekte, asırlar geçsede üstünden ..
Benim dönemimde de meretlik, aynı meretlik ..
Namertlik,aynı namertlik,döneklik ,aynı döneklikti ..!
Eşeklik,aynı baki eşeklikti ..
Bilinsin ki, bu böyle ..
Durduk yerde ,
Boşa, eşeğe ters binmedim ben, hani'ya, şunun şurasında ..
O, zamanda ..
Gördüm ki, geçse de sekiz yüz küsur yıl ...
Onca, çağ üstünden ...
Hala, bağlandıkları yerde otlayarak, ömür eskitiyor ..
Güdük eşek kuyruğu misali, ne uzayıp, ne kısalarak  ..
Hatta inadına, inat katarak ...
Bir nalına, bir mıhına vurup, entrikalarına, entrika ..
Numaralarına, numara katarak ...
İflah olmazlığın ve alçalmanın çamuruna batarak, sürüm, sürüm sürünen ..
Yılan-çıyan dan da beter çatal dilli, insan denen sürüngen ..!

Kafa hala, aynı kafa, avaralık aynı avaralık ..
Vurdum duymazlıkla , nemelazımcılıkta yine aynı mı aynı, hala ..
Değil beni, Sokrates'i, Diyojen'i, Musayı, İsa'yı ..
Yetmedi, üstüne üstlük, birde ....
Onların yedi cettini de, eskitip ..
Defalarca mezar'a gömseler, bu namertler ....
Soy, yine aynı bokun soyu ,
Değişmez asla, bu insan denen garabetin huyu ..!
Cahili'de, arifi de, dahisi de, Veli'si de, delisi de, divanesi de..
Alaylısı da, okullusu da ,
Asil'ide, soylusu da-soysuzu da, aynı boz-bulanık, boklu derenin suyu ...!
Bilmişliğimle bunu, kulağıma çalınan  sesini ..
Tanık olmuşluğumla, yaşanan kepazeliğe ...!
İşitince öte alemden, başına geleni ....
Eskiden'de, katlanamadığımda yaptığım gibi ..
Haksızlığa göz yumamayarak, tutamadım yine kendimi ..
Kırdım kirişi, attırdım pabuçları, kaçıp geldim yanına ...''
Dedi, ve ardından kavuğunun başında dansa koyulmuşluğunda ..
Ağır aheste başını salladı yavaş, yavaş iki yana..
Aklıklarda pamuğa dönmüş sakallarının ..
Ilgıt,ılgıt esen yelle uçuşup, titreşip oynaşmalara koyulmuşluğunda...
Ve , sesinin kulağımı öpmüşlüğünde sürdürdü, itirafıyla ..
İçtenlikli mi içtenlikli o sıcacık, dost sohbetini ..!
'' - Çıkıp gelmez olaydım da, görüp, yaşamayaydım keşke bu rezaleti ..
İtiraf etmeliyim ki, evlat sana ..!
Benim göle çaldığım maya adam olur, tutar, tutmaya ..
Şu koca göl,  yoğurda boğulurda ..
Bu insanlık denen güruhtan, olmaz bir herze, bir numara  be evlat ..
Gel en iyisimi sen sen ol ...
Aldatma,aldanma,kanma,avunma ve avutmalara durma be evlat ...
Dahası, demem o ki,sana ..
İnsan olma ..
Olacaksan, İnsan gibi, insan ol ..!
Özün bir, sözün bir olsun ..
İçin bir-dışın bir ..
Astarın, yüzün gibi ....
Yüzün, özün gibi ......
Özünse, sözün ve  astarın gibi olsun, be çocuk !
Mevlana demişliğinde ..
İçin-dışın birliğinde ..
Ya görün, olduğun gibi ..
Ya ol, göründüğün gibi, sözlerinde ömür tüketsede insan soyu ..
Lafa kulak vermemişliğinde ..
Kelam dinlememişliğinde .
Sözlerin,kelamın ..
Bir kulağından girip ..
Ötekinden, iz bırakmadan çıkmışlığında ...!
Eşek gelip, eşek gitmişliğinde ve eşekliğinin bakiliğinde ..
Dönememiştir asla o, rivayetlere ve masallara konu olan ..
Erdemli İnsan özüne ..!
Düşmemiş demek ki hala insanlık közü ,,,
Bu hilkat garibelerinin sinesine-özüne..
İtiraf etmeliyim ki ..
Giderse bu kafayla, daha ..
Değil asırlar geçse ..
Sema, yere inse, Yıldızlar arzı öpüp, secde etse ...
Bir değil, bin Nuh tufanı gelse-geçse ..
Yinede dikiş tutmaz, çıfıtı çıkmışlığında
İnsanoğlu ve sözüm ona düzeniyle ...
Kendisini  bulunmaz Hint kumaşı zanneden ...
Bu alamet-i farika acuzeler ve bitmez -tükenmez  acuzelikler ..!
İdrak etmişliğimde itiraf etmeliyim ki, evrene, sana  ve kendime
Kalburla su çekmelerde, asla insan gibi insan olmaz  ..
Değil ki yazıyla bilinenliğinde, olalı ikibin onaltı sene..
Milyon değil, milyar sene ve asırlar katarı geçse de üzerinden ..
Kendini bilmezliğiyle  avaralıklarda .....
Beyhude ömür tüketmişliğiylen ..,
Suret-i insan, fıtratı Ucube, bu iki ayaklı sosyal hayvan denen
Ne idüğünü, kendi de bilemeyen. ...
Alemdeki yerini, tarif edemeyen ,
Geçmişinden ve kendinden bihaber  ...
 Kendine düşman, kendi ayağına ve nesline kurşun sıkan ..
Gözü dönmüş ve doymamışlıklarda ..
Aç kurt kesilip, soyunu yiyen ....
Tüketmeye yeminli, kendisiyle  ...
Dahası, bununla da yetinmeyi bilmeyerek ....
Hemcinsleriyle, ölümüne dövüşen ...
Ölümlerle doymayan, içtiği kanlarla, kanmayan ..
Ezop'un kurtlarından da, vahşiliklerde  ...
Kurduğu sofralarda mazlum ve masumları aş eden...
Soyu kanlı, belalı, insan denen, geçmişi boklu, sicili bozuk ..
Soyu kanlı, belalı, insan denen netameli, namert kefere  ... '', diyerek söyleniyordu, hala..
Hoca Nasreddin Üstad, kendi, kendine ...
Tutturduğu o içtenlikli tarih kokan sohbetinde ...!
Yüzüne sinen, o akpacık gülüş güzelliğiyle...
Benim dumura uğrayıp, lal olmuşluğumla ..
Olan, bitene ve Hoca Nasreddin'e, baka kalmışlığımda ...!
Olan, bitene ve Hoca Nasreddin'e, baka kalmışlığımda ...!



Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ 

Altınoluk / EDREMİT
05 / 01 / 2016
Saat ; 00_36

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  ONDANDIR.. Bir sendin.. Bir de ben .. Hayat mektebinde , sınıfları geçemeyen.. Ondandır, adımızın ,''Baki '' ile ,'...