5 Ağustos 2020 Çarşamba


BU GÜN, DÜNDÜ ....
Bu gün, dündü ...
Ömrümün ve hayatın orta yerinde topladım anı,anı, yaşanmışlık,yaşanmışlık dünümü ...
Çoktu keşkeler, kör pişmanlıklar, yürek acılarım, hüzünlerim ..
Elbette var olmaya vardı dünümde mutluluğun ayak izleri,gülüşlerin aydınlığı ..
Hatta kekremsi ve mayhoş olsa da dudaklarıma ve yüzüme ilişen tebessümlerim ..
Ömür okyanusumda mutluluktan yana esintiler de,sevinçlerden kırıntılarda ..
Ama derlesen, toplasan bir fındık kabuğunu dolduramayacak kadar azdı desem yalan söylemiş,ya da abartmış olmam ..
Ondandır demem ..
Dört yanlış bir doğruyu götürür halleri gibi hal ve durumlardı ..
İki gülüş güzelliğinin yerinde yeller esiyordu, hüsranlarım galebe çalınca ..
Böyleliğimde yangınların ortasında kalakalmışlığın ezinç ve iç karartılı halleri ne gönlümde aklık,ne ufkumda parlak yer koyuyorlardı ..
Avuç, avuç ak dök'sem de, kaynattığım elem karası şerbeti ağartamıyordum, bir türlü ..
Yok saysam acımı, topuğuma batıp duran dikenler gibi, yüreğimi acıtıyordu ..
Ettim-edemedim, eninde-sonunda işin içinden çıkamamışlığımda ..
Der-dest edip dünümü, yükledim bu günüme ve koydum kağıttan bir gemiye ..
Verdim cigara közünden mamul ateşi, kıçına...
Saldım, zaman okyanusuna ..
Çıra gibi yanarak yol aldı uzak kıyılara,karşı sahillere dünüm ..
Dünümde yaman çelişkilerim,gamlarım, korkularım , emellerim ..
Derin bir oh çekerek ferahladığımı hissettmekten kendimi alamamışlıklarla, mırıldanmaktanda geri durmadım hani'ya, laf aramızda ..
Bu güne dek dünüm ve yaşanmışlıklarım beni çıra gibi yakmaktaydı ..
Bugün verdim ben onları ateşe ..
Yakmak ve yanmak neymiş görüp,tadıp,yaşayarak öğrensinler diye ..
Dünüm bu günde yandı ..
Bu gün dünümden kurtuldu, geride zırnık iz kalmamacasına ..
Kurtuluşun adı buysa,kurtulmuştum eninde-sonunda ..
Bugün,dünümden en sonunda ..
Yandı bitti,kül oldu sonunda ..
Bugün yanan dün,dünümden kurtulan bendim ..
Yanandı,manandı,en sonunda kül olandı ..
Gülümseyişler arasında baktım bu günümden ..
Alevlerden,küle dönen dünüme ..
Yaşandı, bitti ve gitti sonunda ...
Yanan dün,arınan ben,kalan bu gündü ..
Bu gün, yok olan, dündü ..
Bu gün, dündü ...
Dünüm , bu gün alevlerle küllere gömüldü ..
Elimde-avucumda kala, kala kalan bu gündü..
Bu gün, dündü ...!
Bu gün, dündü ...!
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ
Ereğli /KONYA
12/03/2018
Saat; 02_22

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...