16 Ocak 2015 Cuma

MAVİ SİYAH, İÇTİM GECEYİ

Tadarken ölümü, mavi siyah içtim geceyi....
Azap, azap sunuldu bana, çile dolu hayatımın sonlanması...
Önce duygularım iğdiş edildi, gülmeyi haram kıldılar...
Sevmeyi bilemem işliklerinden...
Yüreğime kor koydular, sevmenin suçluluğunu şiddet ,şiddet, korku ,korku, ölüm,  ölüm !
Olayım diye , bende tıpkı kendileri misali, sevgiden yana çorak diye...
Çöle döndürdüler,  güzelim gönlümü,
Bahar çağımda, kul- köleliğe tutsak edilmişliğimde...
Sonrasında, çalındı yaşam hakkım elimden..
Tadamadan ben yürek sevincinin rengarenk duygularını..
Gömüldüm ölüme diri diri bir kümes de ..
Halime acımış lığında , gıdaklama senfonisiyle ölümüme eşlik eden, feryat figan tavuk seslerinde..
Tadarken ben ölümü an be an, gecenin içinde,
Taş kesilen yüreklerce dayatılan vahşetle..!
Naçar 'lığın zincirlerine tutsaklıklar da daha bu körpe güzelliğim de...
Kursağımda kalmışlığıyla yaşama sevinçlerimin..
Mavi , siyah içtim geceyi...
Kirpik uçlarında takıldı yaş, yaş...
Ve boğazımda düğümlendi hıçkırık,  hıçkırık..!
Ölüm şerbetini içerken dede-baba elinden ben
Onlar....
Olmayan vicdanlarında, haklılık ve meşruiyet  fetvaları sunuyorlardı kendilerine..!
İlbizli beyinlerinin ve insanlıktan nasibini alamamışlıklarının karanlığında..
Akıllarınca...
Yaradan'ın emrine ve törenin bağnazlığına sığınarak, sunarlarken bana ölümü..
Bir kümesin orta yerine kazıldı mezarım, gömüldüm diri diri ölümü tatmalara..
Ah be Orhan Veli.. Ah be ağabeyim..
Senin İstanbul'unun orta yeri sinema..
Benim katlim in mekanıysa kümeste ki  ölüm çukuru..!
Orada gömüldüm, hicran, hicran, debelen işliklerde ben, ölümün renklerine..
İçtim gecenin mavi siyahını utanç Abideliğinin , akla zarar despotluğunda..
Sararken beni ölüm, vahşetin ortasında..
Mahşerin iki atlısı yakınım, ölümü sundular acımadan ve utanmadan...
Vicdansız , vicdanlarını rahatlamışlıkla, alarak canımı ALLAH adına(!)..
Mavi siyah içtim geceyi, ölürken diri diri toprağa gömülmüşlüğümde..!
Ölümün ve sevgisizliğin günahkar karalığında..!
Kendilerine insanım diyen, insafsız mahlukların acımasızlığında..!
ALLAHLIĞIMA ve AZRAİLLİĞİME soyunmuşluklarında..!
Hem de ALLAH ve töre adına...
Mavi siyah içtim geceyi ölüm çığlıklarında, vahşetin çağ dışı gazap 'lığında..!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ/İSYANİ
Hildesheim/ Almanya
05/02/2010


2 yorum:

  1. GERÇEK YAŞAMDA IŞIKLAR İÇİNDE YATSIN (MEDİNE KIZIMIZIN) BAŞINA GELEN BU İNSANLIK DIŞI OLAYDAN ESİNLENEREK YAZDIĞIM BİR ŞİİRDİR . KANAYAN BİR ÇOK YARAMIZDAN SADECE BİR TANESİDİR BU SOSYAL İÇERİKLİ ŞİİRİMDE SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİĞİM..

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık ömrünüze bereket varolun çok haklısınız gidenleri geri getiremeyiz ama hâlâ aynı töre lanetinden kurtulamadık soyları kurusun yedi ceddine lanet olsun 🙏😓

    YanıtlaSil

  ONDANDIR.. Bir sendin.. Bir de ben .. Hayat mektebinde , sınıfları geçemeyen.. Ondandır, adımızın ,''Baki '' ile ,'...