9 Mayıs 2021 Pazar


 ÇIKAR, AY KUYUDAN, ÇIKMAYA .....! 


'' - AY, KUYUDAN .....

KIÇIM DA  ÇIKAR, KIÇLIK TAN ............! '' 




Hayat denen, bu çetrefilli nakışla, dokunurken, ömür kilimim ......

An gelir .........,

Kırılır, ruhumun kirmanı ......

Duygularımın, mekiği ......

Kopar, ipliğim ....

Karışır ilmeğ'im, düğümüm, atkım, çözgüm, birbirine ......

Çıkar şirazeden, aklımın dur durak kasnağı, dumura uğramışlığım da ...

Sıklıkla, akım, karama karışmacasına, dumura uğrarım, dumura ....

Ömrümün, yaz-boz tahtasına, hayatımın, deneme-yanılma seanslarında, kobay kesilip, kendinden geçme cesine, helak olmuşluğun da ....

Kurallar Kralı Hayatın, oyununda, hep madik atmışlığın da, olmadı olamadı gitti,bir gün davulumla, tokmağım elimde ....

Ya Davulum yoktu, boynumda ...

Yada tokmağım, birilerinin, elimden almışlığın da ....!

Hiç çalan olamadım, gönlümce Tokmağım la, davulumu, davullarla dengi, dengine ...

Ya nal topladım, yada madara oldum, adımın çıkmışlığın da, iş bilmeze ...

Ondandır, sinsice fısıltı ve fiskoslar da dendi durdu, önüm, ardım sıra ...

'' - Elinden iş, kıçından, çiş gelmez, dolaşır eli,ayağına ..! ''

Çoğunu duymazdan gelip, azına, kerhen kulak vermişliğim de, adım çıktı dokuza ...

İnmedi gitti, sekize .....!

Hayat denen ustanın elinde döndüm tefe, dümbeleğe ....

Hallerimin böyleliğin de, sakızın boka, mutsuzluklarla, pişmanlıkların hep bana düşmüşlüğün de ......

Aklımın, << - Dur, durak Kasnağının ..>> Sık,sık kayış atıp, çıkmışlığın da, bende işi ve yolu vurdum, deliliğe ...

İstediğimi, ben alamadım, isteyenin, yok denecek kıtlığında, bende, isteyip, çağıran, gel diyene, varmadım .....!

Döndüm, yalancı baharlara kanıp, zamansız açıp, susuzlukta, erken solan, kabak çiçeğine .!

Sararken, ömrümün en karışık çilesini ....

Düştüğüm gayya kuyularında, halimin taş duvara yazılan, bahtsızlıkla, ıskalama destanı olup, çıkmışlığın da ......

Söndü çıram, yitti gözlerimle, yüreğimin feri ...

Tezden ağı tükenen, sönmüş, kararıp, kalmış  kandile döndüm ....!

Düşlerimle, umutlarım, hele ki de, kırık-dökük sevinçlerim ......,

Düşüp art, arda, başlarını alıp gittiler, attalar da, masalımsı Kaf dağının ardına .....!

El, elde, baş, başta da, sibek gibi kala kaldım, dımdızlak, ortada .....  

Tam da, sanki yeriymiş gibi, olanlar oldu ..... 

Şahken, şahbazlıklarda, bahtsızlık ve mutsuzluk ayazında, kestanem dondu ....

Çizilmediğine mi sevineceğimi, sakar'lığıma mı üzüleceğimi, bilememenin, karışık dalga boylarında ...

Ne, hayatla frekans'larım uydu, nede orijinal fabrika ayarlarım, kaldı, karıştı gitti biri birine .

Güme gitmenin, tufalara gelmenin, her halini ve rengini yaşayıp, tatmışlığım da ...

İşim, FISTIKİ YEŞİLE boyanıp, belenmelere kaldı ....

Hey hat, hayatın azizliğine bak ki ...

Gelince dertlerimle, terslikler, hep art,arda, üst, üste geldi ..

Yıkılıp, devrildikçe, üstüme, üstüme ..

Altta kalanlığım da, yine canı çıkan, ayı kuyuya düşüren, ben oldum, ben ....

El-alemin gözünde maskaraya döndüm, ağlarken, güldüren, acınası Palyaço olup, çıktım ....

Sen kaçsan da, kovalayanın, Hayat denen, Azman sa ....

Bir para etmez, velvele yapmakla, tabanları yağla'manda ...

Olanlar olur, çöker işte o an, gönül dağına hüzün bulutları, kararır kalır, ufkun la, bahtın ....

Sanki, bir bu eksik ve kusurmuş gibi ..

Gelir, vurur, GAM, PASLI HANÇERİNİ, amansız ve acımasızca, üstelikte, dur, duraksız ....

İhanetin karanlığında, sırtıma .....

Efkar'ın, duman olup, üstüme, üstüme çökmüşlüğün de ...

Gel de, çık, çıkabilirsen, işin, içinden yada çek, çekebilirsen, hallerinde ....

Bire çok, ikiye az hallerde, yetmezken, ne hayata, nede kendime ...

Debelenip dururken, ömür eskiterek, malum çöplüğümde  ....

Çok görür, komşunun Kazıyla, Horozu çöplüğümde ötüp, eşinme yi ...

Aşağı tükürsen, sakal ....

Yukarı tükürsen, bıyık halleriyle, açmazının çarkında, döndürüp durur seni hayat, rengarenk çark-ı feleğinde ....

Sesinin Hanyadan, soluğunun, Konya'dan gelmişliğin de ......

Sıkıysa, çek, çıkart, çekebilirsen .....

 Kederlerin Dipsiz Gayya Kuyusuna düşen alnımın, bahtımın yıldızıyla, ömrünün, Ay'ını ...!

Oda, hem yürek, hem bilek, hem de, emek ister, emek ....

Koyulunca cebelleşmeye, çıkar, çıkmaya ıslanıp, su sıçanına dönse de, ömrünün Ay' ı ....

Işıltısı, suda, zorluğunda, ZAHMETİ,  ISLAKLIĞIYLA, YORGUNLUĞU sana ve sende kalsa da ! 

Dedik ' ya .....

Sıkınca dişini, terlet'ince kıçını, koyulunca işe, Ay'da çıkar kuyudan, çıkmaya ....

Çekerken, Gam Kuyumdan, ömrümün Ay'ını ....

Düşüp, durmaktan, kıç üstü .... 

Hele ki  kuşkucu, meraklı ahaliyi, ayın kuyudan çıkacağına inandırmaya çalışmaktan, helak olup ....

Bitkin düşmekten, bitap olursun, marazalar bulursun, derdin zorundan .....

Kıçımda çıkar, kıçlık'tan ....

Gönül eri, erenler, ereni Sevgi Neferi, işinin ehliyle, üstadı, hoş görü otağı, Üstat Hoca Nasreddin Efendinin, sağ duyu, engin gönüllülük ve tevazuyla, tam isabetle, dediği gibi .....

'' - Başına ve kıçına gelmediğin kalmamış lığın da ....! ''

Hasılı, uzun lafın, kısası .....

<< - Çıkar, Ay'da, kuyudan, çıkmaya ...

Ay, kuyudan, kıçım da, kıçlık'tan çıkar ...

Kıçım da, kıçlık'tan çıkar .......! ''

ÇIKAR, AY KUYUDAN, ÇIKMAYA .....! 

'' - AY, KUYUDAN  ..... 

KIÇIMDA  ÇIKAR, KIÇLIK'TAN ............ ''  

KIÇIMDA  ÇIKAR, KIÇLIK'TAN ............!  






Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ 




Immenstaad / Almanya 




09 / 05 / 2021 - Cumartesi 




Saat ; 02_ 00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...