15 Mayıs 2022 Pazar

BAŞLAYIP DA, BİTİREMEDİĞİM, NİCE ŞİİRLER SEVDİM ....

TIPKI, SEN GİBİ ....

TIPKI .....

 SEN GİBİ ............!




Başlayıp da, bitiremediğim, nice şiirler sevdim ....

Tıpkı, sen gibi ....

Hayatın izlerinin sinip, içinden harf, harf, dize, dize, duygu, duygu sevgi ve sevda fışkıran ....

Kimisi ......

Tek, bilemedin iki satırdan öte geçmeyen ve hep meçhulü çağrıştırıp, sonu meçhul karalamalardı ........!

Bazıları .....

Tıpkı .....

Sokak kedileri ve benim gibi, göz yaşımda ıslanıp, ıslanıp, kurudu .......!

Niceleri ...... 

Kah, sigara dumanında boğuldu .......!

Kah, anason kokularında esrikleşerek, kendinden geçti .......!

Yıllanmış şarap tadında olup, sadece tadı damağımda kalmayıp, ruhumu anafor,anafor bezeyen sevdanın rengiyle .......

Hasretle kamçılanarak çoğalan, yutulduğum tarifsiz devasa özlemin hüznünden şekillenen şiirlerdi ........

Beni, en çok sürüp-savurarak, benden çalan .......!

'' - Dert ağlatır,aşk söyletir .....! '' Çeşitlemesinden, dizeler döküldü, yüreğimden taşmışlığın da, içinde hep bir gizem ve burukluk barındıran şiirler ...

İÇİNDE, HEP BİR GİZEM VE BURUKLUK BARINDIRAN ŞİİRLER .......!

Delişmence coşkulu başlayıp, elem batağına saplanarak, çırpındıkça yutulup, battığım, nice dizelerde gömülü kaldı, hep bir yanım ....

Kiminde, gönül yarası, kiminde göz izi, çoğunda yürek sancısı dolu dize katarlarını ekledim, bir birine .......!

An oldu, nafilelik de heba olan günlerim, ömrüm gibiydi, şiirlerimde !

Bire çok, ikiye az ve kıt-kanaat doyum tattırıp ardı-arkası gelmeyen sözcükler yumağında kayboldum .....

Tıpkı, orman karanlığında yiten acemi seyyahlar gibi .......

ACEMİ SEYYAHLAR GİBİ ........!

Dur, duraksız duygu sağanaklarıyla, düşünce karmaşalarında ortalığın boz bulanıklığında .......

Başını, sonun  birbirine ula'yamadan, bayata ve eskiye kesen şiirlerimde .........

Ruhumun karanlığından, izler raks etmeye başlayınca .......

Boğulduğum sözcük ve kavram girdaplarında, sadece aklımla, kalemim değil, yüreğimle-ruhumda yolunu-izini kaybetti, çokça .......!

Meteliğe kurşun atan züğürtlerden beterlik de, kuru sıkı yada düpedüz karavana hallerde salıverdiğim sözcükler, toslayınca gerçeğin duvarına .......

Arındırdı beni, ham hayallerle dogmatiklik ile, afaki pembe düşlerle,düşsellikten, hamasilikten .......!

Böylesi hallerde, en çok yüreğim sızlayıp, ruhum üşüdü, ruhum .......!

Dalda'sız-duldasız,kalakaldığım duygu keşmekeşler'inde ......

Çokca, yanlış adreslerle, yanlış yataklarda uyanmalar yaşadım ......

Harflerin tir, tir titreyip, ayazlarda tıpkı duygularım misali, apansız buz kesip, donakalmış'lığında .......!

Velhasıl vesselam, topla, çıkar, çarp, böl, sonucu değişmeyen muammalı denklemlerde, SEVDAYI ARADIM, TIPKI, SENİ ARAR GİBİ .....

SEVDAYI ARADIM, TIPKI, SENİ ARAR GİBİ ..........!

Nafilelik de, sadece nefes, zaman ve ömür değildi, tükettiğim .......

Böyleliğin de, ip Allah, sivri külah dolanırken, avare, avare yine, yeniden ve inadına, sevda çıkardı karşıma .......

SEVDA ÇIKARDI, KARŞIMA ........!

Seraplarla, yalancı baharlarda, kaç kez, ölüp, ölüp dirildi dizelerim, şiir denemelerim ......

Sıcak, karanfilli demli çay özlemine, sigara kokusunu da bezediğim, çok oldu ...

Özcesi .....

Sensizlik ve yalnızlık, dahası ......

Efkara, gama kesilmişlik beni hep şiire, dizelere ve yeni maceralara itti .

Başlayıp, bitiremediğim, nice öksüz ve yetim dizelerle, şiirler koyup, elemler biriktirdim ardımda ......

Değil ki bilmen, tahmininin bile imkansız olacağı çokluk ve sıklıkta,

kara maşayla, karışıklıklarda ...

Hepsi, hepsi de .....

Çıktığım sözel ve duygusal yolculuklarda, tam '' - Buldum .'' Derken.

Kendimi, temelli yitirip, benim, bana ırak ve yaban hatta kızgın ve kırgın olduğum hallerimle, tünedi şiirlerim kah, kağıda ....

Kah, aklımın karanlık arka sokaklarına ......!

Özcesi ......

Sevdanın, kapalı zarf usulü ihalelik de, hep külfetiyle bana yıkılıp, kalan'lığın da ........!

Çetele mi, pusulamı, yolumu, yordamı mı dahası ......

Seni ve sevdayı yitirip, çoğalan kalabalıkların körükleyip, abartıyla büyütüp, derinleştirdiği .......

Tarifsiz İÇSEL YALNIZLIKLARIN GİRDABINDA YUTULMUŞLUĞUMDA ......!

Yani, sözün bittiği an, hal ve yerlerde .........

Duygularımın döküş, döküş sergen olduğu ama inadına ne kendimi, ne sevdayı .....

Nede, seni bulamadığım, dizeler ve duygular hengamesinde ........

Başlayıp da, bitiremediğim, nice şiirler, sevdim .......

Tıpkı, sen gibi .......!

BAŞLAYIP DA, BİTİREMEDİĞİM, NİCE ŞİİRLER SEVDİM ....

TIPKI, SEN GİBİ ....

TIPKI .....

 SEN GİBİ ............!




Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ




Immenstaad / Almanya 




15 / 05 / 2022 - Pazar 




Saat ; 13_13

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...