6 Mart 2015 Cuma

MİRAS KALDI, SİZLERE..
Sizlerin tanıdığını sandığınız ben, hangi ben ?
Seni keşfettim, dediğinizde, bulduğunuz kim ?
Alıp başımı, çekip te gittiğimde ...
Ardım sıra ....,
Size kalan, yorgunluklar tortusunda yiten ömür ve beden ..
Bildiğiniz, o uçarı-delişmen kızmı ?
Yoksa ...,
Ketumlukların alacalı şalına bürünen .....,
O, melankoliler esiri, biçare mi?
Kolu-kanadı kırık, yüreği çırpınışların son deminde olan kuşun, bitap bedeninde ...
Sessiz çığlıklarla size kendini ve gerçeğini dillendirmeye çalışan ..
Bu hayat vurgununda helak olup, kayıp bir hayatın ..
Yorgun figüranlıklarından öte geçemeyen, hazanlar hisarının bekçisinden..
Yüreklerinizi burkup, içinizi yakarak dinlediğiniz ....
Yarım-yamalak bir yaşam öyküsünün ...,
Elde-avuçta kalan, son kırıntılarını ....
Gözler önüne sermecesine, içini dökerek ...
Gerçeklerin çıplaklığını dillendirirken ...,
Üşüyen ruhuna, yoldaş arayan bana baktığınızda ....
Gördüğünüz ben, hangi benim, hiç bilebildinizmi ..?
Maskelerin ardına gizlenip, sığınarak tüketilen yılların ..
Avuçlardan kayıp giden, umutların ..
Kararan yarınların, tutkulu, hasarlı biçaresimi ...?
Gözlerinden, göz bebeklerinize ve ruhunuza uzanan ..
Bir kaç damla göz yaşında yıkayıp, arındırmaya koyulduğunuz günahkarmı ..?
Siizin, bakıp bakıp ,ahlar çektiğiniz, gözlerinizin önünde ....
Çile mumluklarında, için, için yanarak, ölümü bekleyen ..
Solan çiçek, yalancı baharlarda savrularak helak olan bedenmiydi ?
Bilipte, söylemeye yüreğinizin yetmediği,cesaret edemediğiniz o malum gerçeği ..
Ben fısıldıyorum..
Hayata dair faturamın kesilip, hesabımı ödemişliğimde ....!
Dahası, hiç birinizin eteğinizin altında, başımın olmamışlığında ..
Size ödeyeceğim, diyet borçlarımın kalmamışlığında ..!
Söyleyeceğim size, yüzleşip, duymaktan korktuğunuz gerçekleri ..!
Çoğunuz, bende kendi ömür öykülerinizi ..
Yitiklik, elem ve pişmanlıklarınızı görüp yaşayarak ..
Kar yangınlarına savrulmanın acılı telaşlarında ..
Kendinizdeki beni bulmanın ..
Yada, bende ...
Kendi ömür ve yaşanmışlık izlerinizi görmenin,
Gerçeklerin, yürek yakan ürküntüsüyle savruldunuz ..
Bu telaşınız, bu nutkunuzun tutulup ..
Soluksuz kalmacasına, derin acılara gark oluşunuz, bundandı aslında.
Şimdi, bir yana maskemi ..
Bir yana, soyunmuş ruhumun, arta kalan acılı eskisini..
Ömür posamı, bırakıp gitmişliğimde ...!
Bakıp, bakıp iç geçirdiğiniz, hayat öyküsü ..
Ben mi, maskelerde yittim ..?
Maskeler mi, bende hayat buldu ?
İçinde muammalar barındıran sorusunun ...,
Korktuğunuz yanıtını duymamak için ....
Kulaklarınızı gerçeklere tıkayıp ,
Gözlerinizi kapatarak, oynamalara durduğunuz ..
O, malum ve meşhur, üç maymun oyunlarında ..
Kendinizi kandırmalara koyuluşunuz .
Ben gittim, oyunum bitti ..!
Mekansız ve zamansızlıklarda, apansızca gözlerimin yumulmuşluğunda !
Göremediğim son perdeden, miras kaldı size ...
Öyküm, ömrüm, hüzünlerim ve korkularım !
Göremediğim son perdeden miras kaldı size ...
Öyküm, ömrüm, hüzünlerim ve korkularım !
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ
Altınoluk / Edremit
06 / 03 / 2015
Saat;19_40

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  ONDANDIR.. Bir sendin.. Bir de ben .. Hayat mektebinde , sınıfları geçemeyen.. Ondandır, adımızın ,''Baki '' ile ,'...