2 Aralık 2015 Çarşamba

YAŞAMAK DENİRSE, BUNA !

Davet bile etmemişliğimde, üstelik ... 
Sırt dönüp, yüz vermemelere çalışmışlığımda dahi .. 
Arsız, arsız çıkar gelir, hüzün .. 
Tıpkı, kurşunun, ölümün ve belanın adres sormamışlığı gibi ..
Adres sormamışlığında,
Hatta, korkarım ki, aşinalığın da ömrümün adresine …!
Kaç uykusuz geceme,
Kaç göz yaşıyla yıkanan sabahıma, çıkıp, çıkıp gelmiştir bilemezsiniz …!
Sayısını ben unuttum, ben usandım onun önüm-ardım sıra dolaşmasından ..
O utanmadı, usanmadı ..
Bir türlü peşimi bırakmadı gitti, vesselam.
Gözgün oldum, bezgin düştüm onunla cebelleşmelerden ..
Sanki bedenime yapışan bir illet gibi ..
Ne panzehiri var, ne tedavisi ..
Düşmüyor bir türlü yakamdan ,
Çıkmıyor, kabusa çevirdiği hayatımdan ..!
Hele ki de , göz yaşlarımın ..
Ha aktı, ha akacak hallerde, kirpik uçlarımdaki tünemişliğinden de aldığı cesaretle..
Ne zaman içim burkulsa, ne zaman ruhum üşüse, ne zaman gönül burukluğu yaşasam ..
Ya'da,
Ne zaman, dünden anılar üşüşse yadıma ve gözlerime çıkıveriyorlar,
Aç kedi mızmızlıklarında ve afacan, afacan sırıtışlarla ...
Ne yapsam, ne etsem bir türlü baş edememişliğimle onunla ..
Kilitledim en sonunda onu, aklımın karanlık odasındaki ..
O, yükte hafif, pahada ağır şeffaf sandığa ..
Dura koysun bari, beni delirtmeksizin şunun şurasında, diye..
Nafile, yine para etmedi..
Hünerli çilingir, yada mahir hırsız edasıyla ..
Maymuncuklarının katkısıyla, çıkı vererek, oradan ustaca ....
Yine ve hala, musallat olup durmalarda ve beni o görünmez hançeriyle ...
Ta, can evimden vurmakta ..
Aklımın karışıklığı, ömrümün dolaşık'lığı, ruhumun karanlığı ..
Gönlümün fırtınası..
Yüreğimin kapanmayan yarası olup..
Sızım,sızım sızılara koyarak, beni ..
Kurtuluşu bulsam, her diyeti ödemeye hazırlığım da ..
Ya, atıp kurtulacağım, ya satıp kurtulacağım, bu meymenetsiz illetten ..
Nafileliklerde çabamın, beni hep çıkmaz sokaklara..
Buhran ve fırtınalara götürmüşlüğünde.
Ne ben yendim, kurtuldum ondan .
Ne’de o, beni terk etti .
Onunla, benim öyküm..
Arsız aşıkla, müzmin maşukun hali ….
''Ne o bensiz edebilir, ne temelli gidebilir ...
Sade gözden ırağız biz, alev,alev çırağız biz '' ,şarkısının nakaratlarına..
Ve, arsız, arsız dolaşmalarında,
Bunca yıldır, peşimi ve ömrümü bırakmamışlığında ..
Ben ona kul, o bana müptela ...
Yaşayıp gidiyoruz işte, hayatın kuytusunda ..
Yaşamak denirse, eğer buna ...!
Yaşamak denirse, eğer buna ...!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ
Ereğli / KONYA
02/ 12 / 2015
Saat; 03_23

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  ONDANDIR.. Bir sendin.. Bir de ben .. Hayat mektebinde , sınıfları geçemeyen.. Ondandır, adımızın ,''Baki '' ile ,'...