9 Aralık 2016 Cuma


YENİLGİLERİN, KATRAN KARASI KALDI

Ben, beni bildim bileli ...
Hep karıştı ömrümün iplikleri, renkleri, ilmikleri ...
Ala ficirik-boz duman hallerle bezendi, ömrümün muğlak ...
Dahası, hep fırtınaya, alaboraya kesen günleri ..
Hemen, hemen hiç mi hiç örmedim ....
Beyaz ilmek güzelliğinde, hayatı ve geleceği ..!
Bir gün olsun, görmedim ...
Ne gün yüzü, ne ferahlık, ne'de maviler içtiğim huzurlu, esenlikli halleri ...
Hayata dair, aka-karaya aklım kesti keseli ....!
Ne ettim, ne yaptım sa, hayatın zorbalığı üttü ve hüzünleri yuttu ..
Bobinlerim, makaralarım maviyle, akla başlasa da, sarmaya ipleri ..
Hatta, yüreğimi, ömrümü süslese de ara, ara ...
Çocuksu sevinçlerle, gülüş güzellikleri .....
Sonunda, hep kursağımda koydu ...
Özlemleri, tutkuları, sevinçleri, coşkuları ..
Durulunca, fırtınalarda bulanan sular ..
Aklar birilerine ....
Yutulup, boğulduğum çamur'su karalıklar, karanlıklar, hep bana kaldı !
Sormadan edemedim, kendi kendime..
'' - Neden, cömertlikten yana mutluluk nasibi hiç bana düşmez ? '', diye ..
Kurduğum hayallerde, daldığım derin mi derin düşlerde ....
Kulaçlamaya koyulduğum, tutku okyanuslarında ...
İlmek, ilmek maviyi dokurken, maviye uçuşurken, maviyi sararken gönlüm ....
Elimde, avucumda kala kala ...
Hüzünlere belenmiş griler, karalar, yitiklikler bana kaldı ..
Yaz sıcağında bile, zemheri ayazlar da donakaldı, umutlarım ...
Sürülüp-savruldum, hayatın kasırgasında ....
Gün yüzü görmediğim gonca ömürlerim, açmadan soldu apansızca, adeta !
Özlemlerimin karaya çalmışlığında,
Önlenemez hicranların, derinden, derine kanayan mutsuzluk yaralarımın ...
Değil kapanıp, kabuk bağlaması.
Aksine, kan gülleri olup, açarak, şifasızlıklarda ....
Acımasızlıklarda, toz-duman beni yutmuşluğunda !
Hayatın bağrında, ömrümün defter-i kebri ..
Karalara belendi, hicrani siyahlara boyandı, baştan başa ...
Eninde, sonunda elimde-avucumda kala, kala ...
Hep, bir avuç göz yaşı, hüsran ve yenilgilerin, katran karası kaldı ...
Yenilgilerin, katran karası kaldı ..



Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ

Friedrichshafen / Almanya

09/12/2016

Saat:08_08

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...