6 Nisan 2022 Çarşamba


 DONAKALDI GÖZ YAŞLARIM, GECENİN AYAZINDA ....

Hayat, doğdum doğalı, hep dut ağacı gibi, silkeledi ..
Dalımı,yaprağı mı, kolumu-kanadımı kırdı ...
Değil güldürüp, mutlandırmak ...
Feleğin çemberinde çevirip, sillesiyle bezdirdi ...
Katımı-kanadımı açtırmadı, mutsuzluğun çarmıhında diri, diri öldürdü ...
Gayya kuyusunda, ömür tükettirdi ..
Gün yüzü göstermedi, hiç mi, hiç ..
Umduklarım la, bulduklarımın aykırılığında, ezim, ezim ezdi, yüreğimi ..
Tutmaya koyulduğum dallar, kırıldı kaldı, elimde ..
Düşmüşlüğüm le bela ve gam denizine ....
Can havliyle sarıldım, önüme gelene ve hatta, yılana bile ..
Dalda sız-duldasız kala kalmışlığım da ...
Temmuz sıcağında bile ,yaşadığım zemheri ayazında ...
Bedenimden de çok, ruhum üşüdü ...
Dona kaldı umutlarım,düşlerim, gecenin ayazında ...
Boynu bükük ölenler kervanına katılmışlığım da ..!
Hayatın hay-huyunda, ölüm-kalım savaşında ..
Yittim, kederlerin ortasında, bok böcüsü misali ....
Kaybolmuşluğumla, gamlar yumağında ...
Çırpındıkça battım, dertler ummanında ..
Bataklığın, amansız lığın da, acımasızca , an be an yutmuşluğun da .....
Kala, kaldım, ölü canlığın naçarlığın da ..
Bencileyin, dert ve nem küpü odanın, kuytusunda ..
Döktüm efkarımı ve isyanımı, gözyaşlarımla ıslanan ,gecenin karanlığına ..
Kimselerin bilip,duymamışlığında ..
Hatta, hiç mi hiç , farkımda olmamışlığında ..
Kendi yalnızlığımda, kabak çiçekleri misali, için, için solmalarda ölümü içmişliğim de ...!
Çekildi yanaklarımda ve dudaklarımda kan ..
Soldu, betim -benzim...
Halka, halka mora kesti göz altlarım ..
Sevgide-sevinçte, gülmek istedikçe, yüreğim ...
Sağ yanım, çiçeklenmeye öykündükçe ...
Sol yanım, zemheri ayazında kurudu-geçti kendinden ...
Karalar bağladı, gam otağı, ruhum.
Kaf dağının ardında yitti, düşlerimle, umutlarım ....
El, elde, baş,başta kala kaldım,mutluluktan bihaber ...
Sonunda, boyun eğdi ömrüm, Azrail denen zorbaya .....
Zamansızlık da ve doyamadan hayata ..
Göçüp gittim, ölüm denen, muammalar ülkesine ...
Düşlerime erememişlikte,açık kalan gözlerimde ...
Dona kaldı göz yaşlarım, gecenin ayazında,azaplar da, kirpik uçlarımda ...!
Dona kaldı göz yaşlarım, gecenin ayazında, azaplar da, kirpik uçlarımda ...!
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ /İSYANİ
Immenstaad / Almanya
13 / 07 / 2017
Saat ; 21_45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...