27 Nisan 2022 Çarşamba


 

DÜŞTÜM, İZ ARDINA ....

KOŞTUM, SIR PEŞİNDE .......!

 

 

 

Hayatın lütfuyla, kahrının içiçe geçerek ......

Her alanında, acısıyla, tatlısıyla ömrümü menevişleyip, çıkmışlığında ..!

Kendimi bildim, bileli denecek, ömür çağımda ......

Düştüm, İZ ARDINA ......

Koştum, SIR PEŞİNDE .....

Derdiklerimle, ömrüme sığdırdıklarımın hayatımın pusulasını, rotasını hep zorla, bilinmezliklerden, dahası ...

Çetrefillilik  içinde yol arama ve bulma hengamesine doğru, dümen kırıp-kitlemişliğim de gördüm, anladım, kavradım ki ...

Hayat, cümle muammalarını der dest edip, koyup, kitlemiş PANDORA KUTUSUNA ....

Meramımın, huzur içinde ömür ve barış içinde paydaşlık ta sevgiyi çoğaltarak yaşamak olmuşluğunda ....

Hayatımı, karasını, akına beleyerek sürdürmek idealimden taviz vermemiş liğim de hayat beni adeta, bir kaşif ve çilingir etti, çıkardı ......!

Mutluluğun, hangi zaman diliminde, coğrafyada ve hasılı taş altında gizliliğini, arama-bulma serüvenimin beni, tıpkı diğer pek çok hemcinsim gibi, an gelip ...

Dağdan ve kaostan aşırıp, girdaplardan çekip, çıkartıp kurtarmış lığın da.

An gelip, düz yolda şaşırtıp, gayya kuyularının zifiri karanlığına tutsak etmişliğin de ......

Fani ömrümün mizan defterine göz attığımda, gördüğüm manzara ve karşılaştığım gerçek sonunda, idrak ettim ki ...

Tıpkı, nice insan misali olup, çıktım sonunda, İZ ARDINA DÜŞEN, SIR PEŞİNDE KOŞAN ....

Haaa, şikayetçi miyim ?

Olsam ne yazar, olmasam ne yazar (?)hallerinde ve konumundayım, ömrün bu kertesinde ve yaşadıklarımla, bulunduğum noktada ...

Kavradığım gerçeğin ...

'' - Sen hayata tutunma iradenle, dirayetini kaybetmedikçe, bir şekilde sürüyor ömrün, kah zor, kah kolay, hayatın bağrında ...

Yok ...

Üzülüp-inceldiği, yerden kopsun sarmalının olursuzluk ve olumsuzluğuna kendini kaptırıp ......

Önce kendine, beraberinde de, çevrene, hayata ve dünyaya küser'sen, hayat tezden ve kolayca ...

Üstelik, gerekçeyi ona kendi elinle sunarak ........

Ceberut'luğun da hayatı haklı çıkaran'lığa ve lakayıtlıkla, adam sendeciliğe, neme lazımcılığa yada ......

Kahırla kamçılanan ölümcül karamsarlığa düşersen, kolayca ve en hızlı, en ağır şekilde vuruyor tekmesini, kıçına .......

Çeviriyor hayatını zindana, keçinin ot yemediği yerden ot yedirterek, melem, melem meletiyor .....

Büküyor belini, kırıp yok ediyor iradeni, dirayetini, yaşama sevincinle, azmini  ...!

Ne moral, coşku,sevinç nede güç, karakter, onur koymamacasına ....!  ''

İşte, hayatın kıldan ince, kılıçtan keskin ipinde, varlığını, cambazlıkla yüryüşünü sürdürebiliyor, dahası,  bunun faturasını, diyetini sineye çekip, göze alıyorsan .......

O'da sana,zar- zor ve cimrice olsa da pirim verip, şans tanıyor ......

Anlayacağın, öldürmeye, öldürmese de, ondurmayıp, sürüm, sürüm

süründürüyor, düpedüz ......!

An geliyor, KOL GİBİ GEÇİRİYOR, şaşırtıyor yönünü, yolunu, yordamını .

Bakıyorsun, an oluyor, iyi saatine denk gelmişlik de ......

'' - Haydi, unutma bu kıyağımı hallerinde ....''

<< - Bak işine, yürüt gemini ister karadan, ister havadan, istersen de çalkantılı ummanlardan '' Der hallerle ,edalarda ......

Onurlu direnişine ve cebelleşmene şapka çıkartıp, saygı duyanlığında, varlığına göz yumuyor, sinesindeki devri alemde .......!

İşte .......

Meram ve marifette buradaki kör düğümde gizli ve işin püf noktası, ZURNANIN ZIRT DEDİĞİ YER İSE BURASI .......! ''

Böyle ise, halin ....

İÇ GÜVEYSİNDEN HALLİCEYSE bile, bencileyin olup çıkmışlığın da ÖMRÜNÜN JANDARMASI yapıyor, seni ........!

İZ ARDINA DÜŞEN ....

SIR PEŞİNDE KOŞAN ......

Yapıp, çıkartıyor ........!

Hayat denen muamma ve kör düğümle cebelleşmelerin bana, sana ve bizcileyin sıradan insan yığınlarıyla .......

Kaygılı ve kavgalı ama hayatta ve dik durmayı beceren onurlu gazi neferlerine ........!

Hayata ve insana dairlikte ......

Niyazilikte var, hayatın kaşığında ......

Muradına ermek de .........!

Gün ola, hayrola hallerinde sürüp giden bu kavgada, sonunda ........!

Uzun lafın, kısası, diyeceğim şu ki ....

HAYAT-MEMAT KAVGASINDA .....

Düştüm, İZ ARDINA ....

Koştum, SIR PEŞİNDE ......

İşin özü de, özeti de bu olmuşluğun da, ben, beni bileli ......

Hep ama hep, böyle geçti-geçmeler de de ömrüm ile, hayatım ....

DÜŞTÜM, İZ ARDINA ....

KOŞTUM, SIR PEŞİNDE .......!

 

 

 

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ

 

 

 

Immenstaad / Almanya

 

 

 

27 / 04 / 2022 - Çarşamba

 

 

 

Saat ; 05_05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...