8 Mart 2024 Cuma

 

ESAMEMİN OKUNMAMIŞLIĞINDA ..!

Ne akıllılığımın, ne'de divaneliğimin belliliğinde ...
Ömrümün, çilede tükenip, özümün göynümüşlüğünde ..
Yüreğimin, yangın yerine .....
Gönlümün, delik-deşikliklerde, kevgire dönmüşlüğünde ...
Tarla farelerini kıskandırmacasına, yıllarımın ..
Virane ve izbelerin karanlığında ..
Erkek egemenliğinin, despotluk ve hoyratlığında ..
Sürünmelerde, ömür eskitmelerde, geçmişliğinde ...
Hayat, en azman hali ve zebanice dayatmalarıyla ...
Soktu, kılıktan, kılığa ...!
Döktü, kalıptan, kalıba ..
Koydu, halden, hale ....
Boyadı, renkten, renge ....
Dönenip durmuşluğumla, hayat denen, bu devri alemde ...
Çıktı, içim, dışıma ...!
Az güldüm, çok ağladım ..
Yüzüme gülüp,ardımdan kuyular kazanları, yanılıp, dost sandım ..
Kor, kor ateşlerde, hep ben yandım ..!
Sarhoş masalarına, meze ...
Silinip-atılan kirli peçete oldum ...
Sürüldüm, kumar masalarına, pey diye ...
Geçildi umutlarımın ırzına, baka, baka gözlerime ..
Dost görünen, düşmanların elinde, kirman olup, döndüm durdum ...!
Elden, ele gezen cezveliğimle,
Dolaştım durdum, közden, köze, ömürden, ömüre ...!
Kör atın, kazığa bağlanıp ...
Dolap beygirliğinde, ömür tüketişi misali ...
Ömür tüketip, gün eskittim ..
Beyhudeliklerle, pişmanlıkların çarkında !
Mutsuzluğumun üzerine, mutlulukların bina edilmeye kalkışılmışlığında ...
Ne acı ve hazindir ki..
'' -Kadının kurdunun, yine kadın olmuşluğun da ...! ''
Kahkaların kaynağı oldum, güldü el alem ..
Ağladım, kendimi bildim bileli, göz yaşı sellerinde boğularak ...
Kah, sürülüp- savrularak ..
Kah, dövülüp- sövülüp ..
İnsan yerine, koyulmayarak ..!
Bedenimin ve ruhumun, derinden, derine yaralanışına, aldırılmayarak ..!
Yetmemişcesine, olan-biten ve başıma gelenler ....
Birilerinin, kaderimi tayin, hakkıma, el koymuşluğunda ....
Dolaşıp durdum, kaldırım serçeliklerinde ..
Etimin-bedenimin, haraç-mezat satılıp ..
Çirkin pazarlıklarda, hayatımın, ihtiraslara kurban edilip ..
Kadınlığımın, zevklere, peşkeş çekilmişliğinde ...!
Kaldırım serçeliğinde, kırıldı-kolum kanadım ..
Lime-lime edilerek ruhum, yerle yeksan oldu, ömrüm ..
Gecelerim, azapla, gündüzlerim, göz yaşlarıyla bezendi ...
Umutlarım, düşlerim çalınırken, lallıklarda, ömür tüketişler reva görüldü ..
Adımın, esamemin okunmadığı ...
Horluklarda ömür tüketen, roller biçildi bana ..!
Sanki, bunca olan-biten, azmış gibi ...
Hakkımdaki, infaz hükümleriyle ...
Katlime ferman çıkarılmalarda, ölümü içtim, ölümü ...!
Gonca ömürlerimde, hoyratça talanlarda, insafsızca katliamlarda ...
Gözü karartmalarda, kıyıldı hayatıma, kıyıldı bana ...
Kadının, adının olmamışlığında ..!
Esamemin, okunmamışlığında ...!
Esamemin, okunmamışlığında ...!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ

Friedrichshafen / Almanya

01 / 03 / 2017

Saat;12_16

Not :Günde 5 cinayet
Türkiye’de 2016’da 1.948 kişi cinayete kurban gitti. Polisin kontrol ettiği bölgelerdeki cinayetlerin yüzde 93’ü ile jandarma bölgesindekilerin yüzde 92’si aydınlatıldı.
27 Şubat 2017 09:55

Bu rakamlar basına yansıyanlar..
Bir de basına yansımayanları düşünün.
İç acıtıp, katlanılmayacak,sineye çekilmeyecek, kadar çok.Ne yazık ki..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...