8 Mart 2024 Cuma

 

YENİ ......,

Salkım- saçak yağan yağmur, kenti ıslattığı gibi ...
Tepeden tırnağa benide, ıslatıyor ....
Saçlarım sırıl sıklam, ağzımdan, burnumdan içime süzülüyor ...
Tıpkı, asfalt gibi, ıslak yüzüm ...
Sessiz, şaşkın ve çaresizim ..
Sanki ...
Elinden oyuncakları, yüreğinden sevinçleri çalınmış, biçare çocuklar gibi .
Böylesi hüzünlere, mahsunluklara aşinalıkla ..
Bakıyorum, elem dolu gözlerle, etrafa ...
Ha ağladı, ha ağlayacak hallerle ..
Kirpik uçlarıma tüneyen, yaşlar ..
Adeta, her an akmaya hazır kıta...
Yanağıma konan o, ilk öpücükten bu yana, çalındı mutluluklar, benden ..
O öpücükte, sisler arasında yiten, bir hatıra, şimdi ..
Hani, öykülerde kalan, mutlu günlere dair, ilk ve son kırıntılığıyla ..
Yüreğimi hep acıtan ..
Buna karşılık ...
Yine ve inadına da, bana dünün tebessüm kırıntılarını anlatanlığıyla ...
İçimi ısıtan o, ilk öpücük ..
Hala, ömrümün bir yerindedir, tüm sıcaklığıyla ..
Farkındasızlıklarda, saça-başa takılı kalan yapraklar, çiçekler ya da otlar gibi ..
İğreti ve ha düştü, ha düşecek hallerde, aitsizliklerde, sırıtışlarla duran ...
O günden, bu güne, talanlarda çalınan güzelliklerle ..
Virane yurtlarla, bozulmuş bağlara dönmüş, hallerdeyim ..
Her yanım delik-deşik, ruhum iğdişliklerde, tarumar ...
Kazındı ruhuma acılar, çalındı ömrümden huzur ve ışıklar ..
Karardı kaldı, dünyam ..!
Kimseciklerin elimden tutmamışlığı ve sevgiyle sarıp-sarmalamamışlığıyla...
Hasretler büyütmüşlüğümde, sevilmelere ve mutluluklara ..
Kah, dinde, şükürde,boyun eğişlerde, kah şişede, meyhanede ..
Kah lanet ve isyanlarda aradım ben, beni ..
Camii ile-kilise arasında kalmış, beynamazlar misali ....!
Arasattalıklarda tükendi, ömrüm ...
Eskiden arınamamışlığımda, yeni beni ve huzuru bulamamışlığımda ..
Dalgalarda çalkalanan, dubalar gibiyim ..
İçim-dışım safra, ruhum hüzün, gönlüm mutsuzluklar otağı ..
Eski ben neydi ki, yeni ben ne olayım ?
Demekten kendimi alamamışlığımda ..
Yaşıyorum işte, sancılar arasında ..
Yaşamak denirse, buna ....
Sevinçte, hüzünlerin ...
Yenimde, eskilerin cirit atmışlığında ...
Eski, ne kadar yeni olabilirse ..
Yeniyim, yeni, işte o kadar, bende ..
Yeniyim, yeni eskiliğimde ..!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ

Friedrichshafen / Almanya

28 / 02 / 2017

Saat ; 11_17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...