19 Temmuz 2024 Cuma

 





RUHUM, ÇATALA, ÇENGELE TAKILMIŞ AY GİBİ .......!

Gecenin içinde, ay bir yana serpilmiş, ben bir yana ....
Adeta, birbirimizle yarışıyorcasına, ikimizden geçmişiz kendimizden ....
Kuşku yok ki, ay haz sarhoşluğunda, mest olmuşlukla çoban yıldızına ......
Valse durmuş, bulutlar arasında, gecenin albenili lacivert atlasında .......!
Bense, melül lük ve hüsranlar arasında takılarak maziye, uzanıp, gidip-geliyorum, anıların çatalında, çengelinde .....
Kah, çatala takılıp, belli belirsiz salınıp duran yoğurt bakracı ...
Kah, bulutlarla fısıldaşan ay gibi ....
Düşmüş üstümüze, özlemlerin gölgesi ...
Ay, hayran, hayran, kesik, kesik bakıyor, çoban yıldızına ...
Ben, çaydaki şeker gibi dağılmış'lıklar da, dalıp gidiyorum, duvardaki gölgeme .....
Yalnızlık denen illetin pençesinde, maymun iştahlılıkla, ipsiz-sapsız avareliklerde, ömür çürütmüş'lüğümde .....
Yıl yorgunu, hayat vurgunu kesilerek, gözlerim inde tıpkı titreyen ellerim gibi ferini yitirip, yıllara yenilmişliğinde ....
Seçemiyorum gecenin içinde, gölgem mi ben mi yitenim, üstelik sarhoş yada düşte de olmamama karşın ...
Ruhumun çatallara, çengellere asılıp, tıpkı ayın, çoban yıldızını kestiği gibi beni tepemde bir güzel kesip, incelemelere, hatta manidar süzmelerle bakmaya koyul musluğunda .....
Halimin, mecalimin, alçak sürünmelere taliminde, ruhuma ....
'' - Gel, dön, gir içime diyecek hallerden bile yoksunluğumda .....
Dönüp, dönenip duruyor ruhum tepemde, ben süzerken onu, o'da benden aşağı kalmamışlıklarda habire, kesiyor beni ......
Birden irkiliyorum, gözbebeklerime düşen haliyle ruhumun, silüetiyle ...
Gözlerimin birden bire faltaşı gibi iri, iri açılmış lığında bana görün enliğinde, sanki ...
Aşka belenip, kendinden geçmişliğiyle alım, salım salınarak dansa koyulmuş, tıpkı ay gibi, tepemde ......
Böyle liginde fark ediyorum, bu haliyle, aşka yelken açtı, açacak hallerde ...
Sanki kıt olan yoğurt aklını, AYRAN ETMİŞ hallerde ....
Ay, ben ve ruhum kendimizden geçmişliklerde, sergen olduk, gecenin içinde ....
GECENİN İÇİNDE .......!
Ruhum çatala, çengele takılmış ay gibi ...
RUHUM, ÇATALA,ÇENGELE TAKILMIŞ AY GİBİ .......!
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ
Immenstaad / Almanya
19 / 07 / 2023 - Çarşamba
Saat ; 18_36

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YERİN .........., Bozuksa mayan, çürükse özün, fukaraysan onurdan-haysiyetten yana .... İlkesizlik ve omurgasızlıktan yana, kimse eline su...