7 Eylül 2024 Cumartesi

 





İKİ MAVİ ARASINDA ........

Ben bile bilmem buraya dikilip, hayat bulalı kaç yıl hatta kaç asır olmuştur ...
Rivayet odur ki temiz bir asırdan fazladır ömrüm ...
İki cihan savaşı ve daha nice zor, acılı günler, gözü yaşlı ömürler ve feryat-figat çığlıklar gördüm, nice felaketlerin tanığıyım ...
En so acıyı hemen on, on beş adım ötemde hemcinsim kesilirken tattım yaşadım ...
Bu gün yaşasaydı oda bencileyin asırlar deviren liginde hem yoldaşım, hem komşum, hem de tanığım olacaktı .....
Koca mavi atlas göl ile Sema denen mavi atlasın arasına sıkışmışım...
Kopup gidemem, köküm, kökenim toprakta olduğundan bu yerlere ve MAVİ BÜYÜLÜ GÖLÜN SULARINA DALIP, GÖNLÜMCE SERİNLEYEMEM .
Ama ne gam, dallarım öper suyu ........
İçerim mavi huzuru, mutluluğu dallarım sayesinde ...
Adım söğüt olmaya söğüt elbette ama öteki adımla insana daha yakınım SABIR AĞACI, DERLER BANA, SABIR AĞACI ...
Künyemize kazılmıştır adımız, vefa ve kadirşinaslıkla , sadakat ve sabır şahikası olarak anılır, adlandırılırım ...
Hallerimin böyle liginde şimdilerde tepemde mavi, ayak ucuma sergen, ulu suluğunda mavi dünya güzelliğine sığışıvermişim, şunun şurasında ...
Şimdilik keyfimin beyde olmamış lığında dalar giderim mavi suların eşliğinde Uzun, Uzun mavi ufuklara ...
Dedim ya iki mavi arasında esarette ömür tüketmelerdeyim...
Siz insanoğlu , yürüyüp gidebilmenin seçim hakkını kullanabilmenin ,bahtiyarlığını yaşarken, nankörlüğe işi vurmadan, bunun kıymetini bilip ..
Nankörlüğe sapmayın ..
Fısıltı, fısıltı konuşanlara eşlik eserim aheste, aheste salınıp, ılgıt, ılgıt esen yelle raksa koyularak ..
Sabır ağaçlığımla, söğütlüğümde ......
Ömrümün demini ve keyfini çıkartırım, esaretin ruhumdaki kemendini, asla ve hiç unutmadan ...
Toprağa esaretim hayat kaynağım ondandır şikayetçi olmam asla ...Ama lamı-cimi yok esaret, esarettir ...
Bu paha biçilmez güzellikte omuzuma vurulan esaret sultasının sanrı ve sancılarında dalar, dalar giderim mavi ufuklara..
İki mavinin arasına sıkışıp esarette ömür tüket enliğimde ......
Sabır ağaçlığımla bilinen adım, namımla söğütlüğümde ....
Bakarım mavi ufuklara, dalar, dalar giderim mavi atlasın koynunda ufukları seyreden ligimde ....
Adım sabır ağacı..
İşim iki mavi arasında ömür tüketmektir, ömür tüketmek, birde salkım saçak dallarımın suya eriş enliğinde maviyi, suları mavi güzellikleri doya, doya öpmek ....
Ömür tüketirken şunun, şurasında esen yelle, dallarımla, koyularak rüzgara sevginin türküsünü söylemektir, sevginin türküsünü söylemek ...

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ
İmmenstaad / Almanya
06/ 09/ 2023 - Çarşamba
Saat ;16_10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YERİN .........., Bozuksa mayan, çürükse özün, fukaraysan onurdan-haysiyetten yana .... İlkesizlik ve omurgasızlıktan yana, kimse eline su...