25 Temmuz 2021 Pazar


'' - İnanmayan, inanmasa da, gerçeğimin, bu olmuşluğun da ......
Gerçeğimin, bu olmuşluğun da ....! 
GERÇEĞİMİN, BU OLMUŞLUĞUN DA .''


ANLAŞILAN O'Kİ .....

Gelişmeler, gidişat hele ki de, ruh ve gönül yorgunluğumun kamçılanmış lığın da ki, artan bezginliğim le ............
Önce, alışkanlıklarımla, davranış ve hayat şeklimden yanı sırada, hayattan ve kendimden feragat de ....
İşin kolayına kaçmışım, farkındasızlık da ben, sen olup çıkmışım, sen ......!
Nasıl başladı ve nasıl gelişip, çığ gibi büyüyerek beni yuttu ve bu yutuluşlar da, bendeki sen, çoğalıp, sana teslim oldukça ...
Sessiz iltihaklar da, sana boyun eğmişliği mi, fırsata çevirmiş
liğinin işimi kolaylaştırıp, süreci hızlandırmış lığın da .....
Kılçıksız balığa, çöpsüz-çekirdeksiz üzüme dönmüşlüğüm le, beni tepeden, tırnağa iç edip, yutmuşsun, güzelce ......!
Bırak, en sıradan tercihlerimi, zevklerim le, beğenilerimde bile, karanlığında kaybolup, ilhakında yutmuşluğum da, adsız, hatta farkında sız da olsa, gönüllü irade teslimiyle.
Ruh ve beden atlasımı, duygularımı, hasılı .....
En kaba ama en yalın ve gerçekçi, içtenlikli içsel betimleme ve deyimle, ipimi-yularımı, kuskunumu-palanımı, sorgusuz-sualsiz, sana teslim edip, çıkmışım ......!
Farkındasızlıklarla, bedenen, görüntü ve şeklen, ben görünürken .....
Dahası .....
Kendim de dahil, bakanın, görenin, yanılsamalarda .......
Bendeki seni fark etmemişliğin gafletinde sana, ben muamelesi çekmişiz resmen ....
Tüm bu yaşananların ve başımdan geçmişliğin deki gerçekliğini bilen olmasam.....
<< - Başkası anlatsa, hadi deyip, siktir'i çekip, gülüp geçeceğim kadar inanılmazlık ve akıl almaz saçmalıklarda yaşananların .....
Adeta, kurgu, senaryo, film yada romandan fırlamış haliyle, inandırıcılıktan uzaklıklarda olmuşluğuyla ......! >>
Bire, bir başıma gelen bu karabasanın,  en ağır diyeti ödemecesine ve hayatımı alt-üst etmişliğin deki hallerin, gelişmelerle, olaylar dizisinin, bizzat tarafımca yaşanmışlığın da .....
Ağzımdan, burnumla, kıçımdan çıkanın ve ter kokumun zaruri benliği dışında ....
Değil düşüncede sınırlı kalmak, emin ol ki, rüyamda dahi sen kesilirlikler de beni şutlamışım, siktir'i çekeli nice olduğunu dahi bilmemecesine .........
Kendimdeki, sende, mülteci kesilip yada sürgüne yollanmışcasına senleşip, sana sığınıp ....
Hatta, düpedüz, yamanıp çıkarak, kendimi imha etmişim resmen, alenen .....
Sessiz-sedasız, ünsüz-sansız, esamesiz-adsız ve suçsuz cürmümeşhut' la, kansız, delilsiz, tanıksız cinayetlerde kendimi haklayıp, halledip  kitabına fazlasıyla uygunlukla ortadan kaldırıp, iç edip .....
Üstelik te, geride en ufak suç emaresi de koymamışlığım da, dip kapı kendimi, sana tahvil etmişim, sana .....!
Böyleliğimde, sevdiğim renklere, yemeklere, kokulara .....
Bırak onları, geç bir kalem, hemen, hemen senle yatıp, kalkmaların etkisiyle ....
Neredeyse, düşlerimi bile, sana tahsis edip çıkanlığım da, saçlarımın kısalığına inat ellerim, parmaklarım senin ellerin, parmakların' mışcasına dolaşır oldu, saçlarımda ......
İşin bu denli şirazeden ve çivisinden çıkmışlığın da ......
Artık yerlerin, rollerin hatta neredeyse varlığımda yokluğumda  canlı bedende kendimden azade'liğim deki cansız lığımla sana bırakıp çıkmışım yerimi ....
Öylesine yutup, talan ve hatta alenen gasp etmişsin ki beni ...
Günün birinde, aynaya baktığımda, gördüğüm kendimden ürküp .......... 
Bu denli başkalaşımı, kaldıramamış lığım da, adeta aynaların derinliğinde yiten beni bulmaya koyulmuş luğum da ......
 İlk kez ürküntü ve korkuyla, dahası, bu gerçeğimle yüz, yüze kalmışlığım da ....
Sanırsın ki, üstümden fil sürüsü geçmişe, cin çarpmışa yada Zombiler alemine adım atmışa
döndüm ......
Hasılı, olup-bitenlerle, yaşananların, başıma gelen hallerin hiçte makul, mantıklı ve akla uygun hatta, anlaşılır olmamış lığın da .......!
<< - TEPEDEN, TIRNAĞA, DAHASI ADETA, İÇ VE DIŞ BENİMLE ....
SİLME, SEN KESİLİP, ÇIKMIŞLIĞIM DA ....! >>
Silme, sen kesilip, çıkmışlığım da ....!
Tüm bu yaşananların adının.....
Asla ama asla '' -  Aşk olmaya, aşk olmadığının kesinliğinde ......''
Onunda ötesinde ve adını koyamadığım, gerçeğimle yüzleşmiş liğimde ......
Nutkumun tutulup, dumura uğramışlığım da, aklımın, sağ duyumun firara etmişliğin de yada ünsüz-sessiz  ve süresi meçhullük de tatile çıkmışlığın da .......
Evhamı, ürpertiyi, şaşkınlığı da aşan, tavır ve hallerde şok yaşayıp, lal kesilmiş tim, lal ....
Bu aşksa, haspe çıksın, böylesi aşkın .....
Olmaz, olsun böylesi Aşk, deyip, çıkacak kadar alt-üst olmuşluklar da ............ 
Sözün bittiği an ve ruh hallerini, duygu ve tepki durumunu yaşamaktan, kendimi  alamamış, kurtaramamıştım ....
Aşka, her zaman evet.......
Ama bencileyin, karşındakini giyinip, o, olup çıkacak kadar, zıvanadan çıkanlık olur hal ve akıl alır durum değil ......!
AKIL ALIR DURUM DEĞİL ....!
Ne adı konuyor, nede izahı mümkün oluyor ......
Hipnoz desen, hipnoz değil, uyur-gezerlik desen, kel alaka .......!
Rol kapmaya öykünüş ve taklitçilik desen, öylesi bir halt la, herze de değil, bu ...
Hasılı ......
Aşk, aşk’ lığın da ve yerinde, kıvamında hele, hele de, aslına, hayatın ve eşyanın tabiatına uygun ve gerektiği gibi, kendi yalın gerçekliğinde yaşanınca güzel, değerli ve anlamlı mı anlamlı, 
Üstelikte, laf aramızda, albenili ve insanın, öpüp de başına koyacağı, koşa, koşa, doya, doya .....
Dolu, dolu yaşanacak olgu, güzellik ve duygu iklimi, hayat gerçeği ve insana daha doğrusu, gerçekçi deyişle, salt insana ve insanlığa değil .....
Cümle canlı aleme ait, hele ki de, bilinen hayvanlar alemini de kapsayan, karmaşık ama o, kadarda çarpıcı, olgu, yaşanmışlık dır, yaşanmışlık .....! 
Benim kisi, düpedüz tırlatmışlık ve para anomali halleri .....
Hatta, saplantılı sözcüğünün yetersiz kaldığı, duygu ve davranış durumu bozukluğu ...
Hekim değilim, hekim olmaya  gelin, görün ki, dillere pelesenk, ağızlara sakız olmuş ....
<< -  İnsan, kendinin doktoru olmalı . >> Ata sözüne uygun davranışla, konuya yaklaşıp, yansız,  objektif ve gerçekçilikle betimlemem gerekirse ........!
Halim, sadece içler acısı değil, düpedüz, MAZHAR OSMANLIK, MAZHAR OSMANLIK ....!
İyi ki o, travma tik halden kurtaran hayati kazayı yaşamışım, o, kaza-bela değil resmen nur-nimet ve kurtuluşum oldu da, sıyırmanın eşiğinde tuttum, durdurdum ben, beni ...
Kazaya şükredeni görmediniz ise, her şeyin ve halin ilki vardır, deyip, geçin .....
O, ihanetin, o, öfke ve alaborayla, yaydan fırlayan ok' a taş çıkarttıran hızla ve kontrolsüzce hareketle ...... 
Ne yaptığımı bilmezlikler de o, aracı, hem de o, halimde nasıl kullandığımı, hala kavrayıp, izah edemez liğimle .....
Yaşadığım kazada, onca ağacın biçilip devrilmiş'liğinde, umulmadık ve akıl almaz Azrail kıyağın da, nasıl sıyırmış sam, ölümden ?
Bir kurtuldum, pir kurtuldum, döndüm kendime, çıktım senlik ten, ben oldum, ben ......
Ben oldum, ben .....!
Şimdi, ondandır, ikiye bir, '' - Oh be, dünya varmış ! Kayıp beni verdi o, kaza, bana ... '' Diye, neredeyse sevincik delisi olup, çıkan anlaşılmaz hal ve tepkiyle, kazaya seviniyorum, kazaya, adeta ve diyorum ki, ağız dolusu hallerimde, çığlık, çığlığa ....
<< - Oh be, dünya varmış ...>>
İnançla haykırmalar dayım hala, bir kurtulup, pir kurtuluşuma sevinerek ...
OH BE, DÜNYA VARMIŞ .....
DÜNYA VARMIŞ ....
BU HALİMLE, YANİ ..
İÇİMİN, İÇİME SIĞMAMIŞ'LIĞINDA, DEMELER'DEYİM ....
'' - Anlaşılan o' ki ....
....İkinci kez doğup, dünyaya gelişim ...! ''
İnanmayan, inanmasa da, gerçeğimin, bu olmuşluğun da ...
Gerçeğimin, bu olmuşluğun da  ........ 



Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ 



Immenstaad / Almanya  



24 / 07 / 2021 - Cumartesi 



Saat ; 23_00


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...