5 Kasım 2021 Cuma


 KAÇTI, GİTTİ NEŞE ...

Bebekliğimin ilk sekiz-dokuz ayını, bırakırsak bir yana ...
Ben, hayatı fark edeli ...
Anamın-atamın deyişine göreyse marazalığımla ..
Doğdum -doğalı, neşeyle hiç iyi olmamıştı, aram ..
Hele ki, biraz daha büyüyüp-serpilerek, adım attığımda çocukluğuma ..
Hep kara kedi vardı, neşeyle aramızda ..
Ondandır demem, o, gün-bu gündür ..
Tanıştık- tanışalı neşeyle, olduk hep mesafeli ve marazalı ..
O bana yar, ömrüm ise, ona vatan olmadı ..
Derken filinta, delişmen çağlara da, düzelir umduğum ilişkimiz ..
Çıktı iyiden, iyiye, zıvanadan .
Neşe bir yana savruldu, ben öte yana ..
Oldum olası iyi olmadı neşeyle aramız, asla ..
Ben onu bezdirdim o, bana uğramamakla, koydu beni hep yüzüstü .
Derken, ben farklılıkları kattım bünyeme ..
Kahır, çile, mutsuzluk, alkol, nalan vesaire ..
Daha saydırıp-döktürmeyin ..
Anlayın, kısadan işte ..
Ne ben, onu sevdim, iyi geçinmeye, gayret ettim ..
Nede o beni, sardı-sarmaladı ..
Ara sıra, el ucuyla tuttuğunu saymazsak ...
Diyebiliriz ki gönül rahatlığıyla ..
Yalan söylememişliğin iç huzuruyla ..
Neşe oldu, düşman mı düşman, bana ..
Asık suratlı, netameli, gülmelere hasret biri olup, çıktım sonunda ..
Şimdi..
Neşe, aç sokak kedileri gibi sürterken, orada-burada .
Konup geçerken ömürlere, gönüllere, gülüş, gülüş yüzlere ..
Kendini ele verse de, ellerin göz bebeklerinde ..
Ne ettim, ne eyledimse uğramadı asla mı asla, hiç mi hiç yakın semtime ..
Hasılı, sonuçta ...
Ben ,neşesiz biri olup çıktım ..
Neşenin de, umurunda olmamışlığım da ..
Şimdi, ömrümün son virajında ..
Ölümle,yaşlılık arasındaki salıncakta, pinekleyip durmuşluğum da ..
Neşe bana, ben neşeye uzak mı uzağız, hala ..
Varsın desinler, suratsızın teki, diye ..
Neşeye, minnet edeceğime ..
Dökerim suratımı, olurum Nalanlar la sıkı fıkı ..
Aldırmadan gözlerimin ve yanaklarımın ıslanmış'lığına..
Sizin anlayacağınız gibi ..
Neşe de, bende bakarız, başımızın çaresine ..
Nalanlı hallerime buğz edip, bana hasetlik ve öfke büyütmüşlüğün de ..
Aldı başını,kaçtı gitti, neşe
Kaçtı gitti, neşe...
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ
Immenstaad / Almanya
05/11/2017
Saat ; 14_52

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...