10 Aralık 2021 Cuma


 EBEDİ HİCRETİ BEKLERKEN ..........


VURUYORUM KENDİMİ, DELİ-DİVANELİK DE, GAM DAĞLARININ KUYTUSUNA .........


GAM DAĞLARININ KUYTUSUNA ........!




Uğruna gönüllülük ve adanmışlığın iç huzuruyla yüreğimi bölmeden önce .......

<< - Gün gelir, yürek ikiye bölünür . >> Dediklerinde, söylenene kulağımı, kafamı, aklımı değil ......

Omuzu mu vermişlikle, kavrayıp, anlayamamıştım, hatta .....

Düpedüz, inanmamış, garipseyerek, dudak büküp geçmiştim, bile .

 O delişmen çağların ve günlerin, başına buyrukluğu ve değme şeylere inanmamış, pabuç bırakmamış lığım da......

Oysa, aşkı tadıp, seni, hayatımın merkezi ve olmazsa, olmazı, dahası ....

 Ömrümün paydaşı kılalı, yüreğin ikiye bölündüğünü ve bu işin ne menem hal olduğunu, seninle anladım ...

Sen getirdin, başıma  bu en güzel çetrefilliliği ve böldün yüreğimi, ikiye ...

Derken, ölüm çalınca kapımızı, seni toprak alınca .....

Bedenini toprağa, sevgini, manevi varlığını, ilelebet yüreğime gömdüm ........!

Hayat,sen ve sevda öğrettiniz bana el, ele bir yüreğin neden ve nasıl ikiye bölünebileceğini ...

Hayat ve aşk denen mektebin, öğretip, ömrüme nakşettiği gerçeğin,      yüreğimi, her yeni günde yakıp-kavurup gözgün etmişliğin de ......

Sensizliğin ve yalnızlığın karanlığında, çilede ve azapta ömür çürütüp, gün eskitmişliğim de, çekiyorum, bunun tarifsiz elemini, acısını ....

An gelip, kabullenememişliğin ve anlaşılmazlığın kaotik girdaplarında yutulmuşluğum da, isyan, isyan kusarak, içimdeki öfkeyi ...

Bilesin ki, ben hala seni yitirdiğim ve gömdükleri günkü acıların, azapların tillesin de takılıyım ......

TİLLESİN DE TAKILIYIM .....!

Gonca ömrünün solup gittiği yaşınla yaşamalardasın ömrümdeki ömürlüğünde ...

Bense o, gün-bu gündür canlı cenazeliklerde takılı kalmışlığımın kahır yaşında, çağında ve .........

Kelimenin tam anlamıyla, yaşayan ölülüğümün, ilk gününde ve o günkü yaşımdayım ...

Hala orada, o anda ve seni yitirişimde takılı kalmışlığımda ....

O kasırgada savruluup bitmişliğiyle ömür takviminin yaprakları, o anda örümcek tutup, kireç bağlamışlığımla, gelememişliğimle hala bu ana ve güne .....

Sayısını unuttuğum yıllarca öylece, oracıkta tünemelerdeyim, bostan korkuluğundan farksızlığımla yiten yıllarla ....

Değil hayata ve çevreme, kendime bile yabancılaşıp-çıkmışlığımda örümcek ağında kuruyup,kabuk kalan ölü börtü-böcü, sadece özgürlüğü değil canı yitmiş kelebek ölüleri hallerindeyim, şunun şurasında ...........

Aradaki, akıp giden zaman ırmağında tükenen, bunca yıllar mı ?

Onlar ......

Sorgusuz-sualsiz yitikliğimin kanıtı ve azaplarımın, diyetim'in dahası ....

Dahası, varda yok günlerimin, toplamıdır ....

VARDA, YOK GÜNLERİMİN .......!

Yani, mevcut durumu bilememişliğinde, hal-i pürmelalimden bihaberliğinde, seni yüreğime ve toprağa gömdüğümden beri .......

Yokluğunun yarattığı, kabuslu-sisli-puslu kurşun gibi havasında ....... Yitikliğiminyokluğunun yürek ve ömür dönduran ayazında asılı kalmış

hallerdeyim ...

Ökseye yakalanmış, kuş gibi, çırpınmalardayım ....................

Umutlarımın üstüne kar yağıp, ölü toprağı serpileli ....

Gönlüm azapta, ruhum ayazda, ruhum ayazda ...

Kavruluyorum yaz gününe inatlıklar da, hala ayazın yakıp, kavurup, karartanlığının içime işleyip, yüreğimi dondura koymuşluğun da ....

Şimdilerde, bilmeye, bilmesen de  açılmıyor katım-kanadım ...

AÇILMIYOR, KATIM-KANADIM .......!

Sensizliğin kahrıyla yaşadığım, derbederliklerle ........

Sığamamışlıkla, şu zorba ve karmaşıklıklar otağı dünyaya .....

Zorluk ve zorunluluklarla cebelleşmekten, takatimin kesilip, soluğumun-sabrımın tükenmişliğinde  .....

Acılarımı sırtlayarak,  hüzünler ülkesindeki mülteciliğin sürgünlüğünde, konup-göçerek, ikiye bölünmüşlüğü tadan, hicran küpü yüreğimle, çilede ömür tüketmecesine .....

ÇİLEDE, ÖMÜR TÜKETMECESİNE .......!

Her gün ölüp, ölüp dirilmişliğimle ......

Ebedi hicreti beklerken .....

YÜREĞİN İKİYE BÖLÜNÜRLÜĞÜNÜ YAŞAYARAK ......

HAYATIN EMRİ VAKİLİĞİN DE ALDIĞIM, İLAHİ DERSLE, ÖMRÜ BİLLAH UNUTMAMACASINA, ÖĞRENMİŞLİĞİM LE ......

Ömrüme bezenen, tarifsiz elemlerin, << - çivisi çıkmış ÖMÜR VE HAYAT DEĞİRMENİMİN, SUYUNU KESİP, KURUTUP, NAÇARLIĞA VE SENSİZLİĞE TUTSAK ETMİŞLİĞİN DE ......

DÖNMÜYOR ÇARKIMLA, TAŞIM, DİNMİYOR GÖZ YAŞIMLA, AZABIM ....

DİNMİYOR GÖZYAŞIMLA, AZABIM .......!

Kıvranıp kalmışlığım la, azapların pençesinde ......

Ebedi hicreti beklerken ........

Vuruyorum kendimi, deli-divanelik de, gam dağlarının kuytusuna ....

EBEDİ HİCRETİ BEKLERKEN ...........,  

VURUYORUM KENDİMİ, DELİ-DİVANELİK DE, GAM DAĞLARININ KUYTUSUNA .........

GAM DAĞLARININ KUYTUSUNA ........!




Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ 




Immenstaad / Almanya




10 / 12 / 2021 - Cuma




Saat ; 09_35

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  AN GELİR ŞİİR İNSANOĞLUNUN YÜZLEŞMEKTEN KORKTUĞU ACZLERİNİ DIŞA VURUR.KORKU VE VEHİMLERİNE DİL OLUR. SEN'Kİ VEHİMİMSİN ....! Sen'k...