28 Ocak 2022 Cuma

GICIKLIK BU YA ........! Hayat, delikanlılık çağında zıvanadan çıkan, despot, marazalı ve laf anlamaz, söz dinlemez, efeliğine kavi ..... Hırpani inatçı gençlerden farksız, her nedense (?), oldum olası, bana karşı .......! Hele ki de, şu son beş-on yıldır, dırdır la kafa ütüleyen kaynanadan da beter hallerde, geliyor üstüme, üstüme .......! << - Seveyim gönlümce ..>> Diye, aklımdan geçirmeye kalkıştığımda ... '' - Ne, züğürtlüğü mü koyuyor, demedik, ne'de, bencileyin iki çıplağın, yakışsa, yakışsa, hamama yakışacağını . '' Dahası.... Sadece söylemekle kalmayıp ....! '' Nuh deyip, Peygamber demeyen netameli, inatçı aksi edasını ve tavrını koyuyor ........ Armut dememe fırsat vermeden, tıkıyor lafı, ağzıma .......! Neymiş '' - Armudun sapı, üzümün çöpü dermişim, her şeye bahane üreten mızıkçı karamsarmışım ...! '' Bir gün atacak kafamın, tası ..... Toplayıp, tasımı, tarağı mı, alıp başımı, gideceğim .... Ben sağ, o selamet kalacağız ikimizde, gönlümüzce .... Gelin-görün ki, en pişkin, arsız-yüzsüz hallerde adeta, nanik yaparak, şıppadak veriyor yanıtı ....... << - O, büzülmeyi çoktan hak eden torba ağzını açıyor, dikip tavana, çalçenelik de mitralyöz gibi döktürüyor lafları ...... >> Resmen ve alenen KAFA TÜTSÜLÜYOR, KAFA, sizin anlayacağınız .....! '' - Unutma, ölüyüm demeyle ölünmüyor, İSTİKLAL VİTRİNLERİNDEN, İŞPORTAYA, HATTA SALI PAZARINA DÜŞEN, HANIM AĞA KILIKLI SULTAN .......! Varsa, buradan başka güzel yer ve alem (?), üstelik te, benden daha cömertlikle bağrını, kapısını açan, durma koş .......! Ardına bile bakma, hem git, hem de, gidecek ol, KEYFİN BİLİR .......! Varsa, seni KIRMIZI DİPLİ MUMLA DAVET EDEN ? AL TAKOZU, YÜRÜ ORADAN TAŞ ARABASI, POZ ATMAKLA, HAVA BASIP, CAKA SATMAKLA, İŞ BİTMİYOR ... DİYEN'SEN, YAPAN OLACAKSIN, YAPAN ....... ADAMAKLA MAL BİTMEZ, KARNIMIZ TOK BU ZÜĞÜRT TESELLİLERİYLE, MIYMINTI TEPKİLERİNE .......! Kİ, SENİNKİ TEPKİ BİLE DEĞİL, OLSA, OLSA SULANMIŞ MIZILANMA, denir, tavrına ......... Al düşünceni, kur turşusunu, LİMONİ KILIKLI SÜNEPE, SÜRTÜK SOKAK KEDİSİ .... Seni, TOK EVİN, AÇ KÖPEĞİ KILIKLI UYUZ, seni .......! LAFA DEĞİL, EYLEME, İŞE BAKIYORUZ, İŞE ....... UYANDA BALIĞA GİDELİM .... SENİN GİBİLERE DENECEK TEK LAF VAR ... AÇ KULAĞINI DUY ...DEDİM GİTTİ .. '' - UYAN ÇÜKÜM, SABAH OLDU .....! '' SENİ -BENİ BİLMEDİK BEYNAMAZ,SENİ... SÖKMEZ BANA AFRAN-TAFRAN VE BU BAYAT EFELİK NUMARAN... ROL KESECEĞİNE, YOL KES,YOL...! Üstelik bilesin ve unutmayasın ki, diyeceğinden önce, duyacağını hesapla, öyle kalkış, tatavaya ...... İş lafa gelirse, bilesin, ağzımın laf yaptığını, seni ters köşe yaparım, ters köşe ....! Görürsün o, vakit ananın hörekesiyle, dünyanın kaç bucak olduğunu ..! Dedim ya, hem hazır cevap, hem de laf ebesi kesilmekte, üstüme yok, kaç kez sollar, sollar, yolar koyarım seni, kaz misali .......'' İşte böyle HAYAT DENEN bu pervasız haramiyle aram ve yaşadıklarım .. Hele, söz konusu olan, huzurum, sağlığım, geleceğim, hasılı, bensem ...! Her fırsatta adeta, Şahin kesiliyor, şahin ......... Pervasızca üzerime abanıp, gagalayarak, kafamı-gözümü delik-deşik etmeye yeminlik de ........ Buda azmış, yetmezmiş gibi birde, HAREM AĞASI kesilip, mutluluğuma göz dikip, engel olmaya yeminli, kırk dereden, elli su, getiriyor .. Dünyanın çivisi, Zamanenin piçi, İnsanın, cıcığı çıkmışmış, neyime imiş koca, ev-bark, yurt-yuva, aile düzeni ....... Mart Kediliği iştahım kabarırsa icabına bakarmışım... Bak hele şu pervasız cadıya, bak....İşte şimdi attı asfalyalarım.... Gözüm karardı, kulaklarım çınlamaya, beynim uğuldamaya koyuldu bile, çoktan .... Dil altı hapımı alamazsam maazallah devrileceğim, aç deve yavrusu gibi, çölüne, kumuna bakmadan .... Yetmedi dedikleri sürdürdü çal çeneliğini, neymiş ona göre, napacaksam usulü dairesinde ve karda yürüyüp, iz bırakmadan yapıp, illegaliteye geçmeli imişim .... Bak hele bak, endazesi bozuk, kapçık ağızlı ya bak .... Durduk yerde yoğurt aklımı neden ayran edermişim, eşeğimin aklına karpuz kabuğu düşürürmüşüm, vesaire, vesaire türünden ..... Olmadık laf kalabalığıyla, çullanıyor her fırsatta, üstüme ...... Bir bu kusurdu, sayesinde ŞAHKEN, ŞAHBAZ OLACAĞIZ BU GİDİŞLE, hani'ya durduk yerde .....! Hasılı anladığım şu ki .... << - Hayat gibi, paydaşınız varsa, düşmana, ne hacet .......! >> İşte, hallerin böyleliğin de hele de, mutluluk ve gelecekten yana haller söz konusu olduğunda ........ İtibar-mitibar, hak getire pozisyonunda amuda kalkmışlık da yakalanıyorum hep, HAYAT DENEN, BU ŞAFTSIZ, FRENSİZ ZIRTABOZ'a .! Kelimenin tam anlamı ve karşılığıyla, Mehter takımı gibi .... Bir ileri, iki geri hallerde, sürtüp, sürtüşüp duruyorum, itiş-kakış yürümeye, yol bulmaya çalışıyorum, kendimce şimdilik, şuracıkta ..... Aksi halde, Maazallah KIYAMET KOPACAK, GÖK TAŞI SAĞANAĞINDA GİDECEĞİM KİM VURDU YA ......! Hayat denen DUR DURAKSIZ, PEHLİVAN ESKİSİ NETAMELİ, DEMODE İZBANDUTLA ...... << - Laf aramızda söz konusu DEMODELİK olunca, benimde ondan aşağı kalır yanımın olmamış lığın da ... Aman aramızda kalsın, kulağına kar suyu kaçırmayın siz, siz olun, mat olurum mat, iyiden, iyiye, çıfıtımı çıkartıp, dürer defterimi, verir, pabucumu, elime ... Bakarsınız, apansız çekersem cartayı, dağıtır el-aleme..... Yapar mı yapar, beklenir ondan her bir herze ...... Onunla ilişkimizin NAR RENGİ ve NALINCI KESERİ halleriyle, bozuk düzen sürgitliğinde hep çetrefilli olmuşluğun da, Eninde-sonunda üter beni, soyar,soğana çevirir, bakmadan gözümün yaşına ......! >> Bana az gelen, hatta, bu ara hiç mi hiç uğramayan, ona çok gelen, dahası ...... Bol kepçelik de, benim dışımda, herkese cömertçe, hatta torpilli sayılacak cinsten, verip-veriştirerek paylaştırmak tan, yorgun düştüğü Huzurun ..... Sıra, bana gelince ...... Esamem okunur-okunmaz, can havliyle, KAF DAĞININ ARDINA KAÇMIŞ'LIĞIN DA ......! Kala kalıyorum ulu-orta, dımdızlak, anadan üryan çırılçıplak ...... Anlayacağınız o, gün-bu gündür, haldır, haldır, HUZUR ARIYORUM, HUZUR .......! FAZLASI OLAN YADA GÖREN-BİLEN VARSA, BANA YOLLASIN, BANA .... Boşuna demezler .... '' - İsteyenin bir yüzü kara, vermeyenin iki yüzü ...! '' İki yüzü karalıklar da, KARA FATMA KESİLMEMEK İÇİN OLSA BİLE, NE OLUR DUYUN SESİMİ .... DUYUN SESİMİ .........! GICIKLIK BU YA ...... '' - Bu Kaotik hayata inat, HUZUR ARIYORUM, HUZUR ....! '' GICIKLIK BU YA ........! Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ Immenstaad / Almanya 28 / 01 / 2022 - Cuma Saat ; 01_01
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...