8 Haziran 2023 Perşembe

 

ANAMIN GOD'U, GOSPİDİSİ, TAŞ ETMEYE, TAŞ ETMESE DE....
TARİHSEL GERÇEKLİĞİYLE, KAÇINALMIZLIĞINDA ÖLÜMÜ TATMIŞLIĞIMA KARŞIN
BRONZDAN HEYKELE DÖNDÜREREK, YAŞATIP, SİZLERE ARMAĞAN ETTİ, BENİ ......
SİZLERE ARMAĞAN ETTİ, BENİ ......!
Hiç, çok eril çocuklu ailenin, tek kızı ve son çocuğu olarak büyümedinizse beni ve duygularımı anlayamazsınız, emin olun ....
Bu, asla sizin sıkıntınız ve sorununuz da değil, üstelik .....
Dahası, benimde hiç tercihim değil di elbet, böyleliklerde hayatı karşılamak, yaşamak ...
Ama olan oldu, bakın suyun iki kıyısında karşılıklı dostluk ve gönül muhabbetinde dillendiriyoruz, sıcacık duygularımızı ..
Sevginin ve sanatın evrenselliği ve iç ısıtıcılığında ....
Üstelik,müstesna mı müstesna güzelliklerle,duygulara kapı aralayıp olanaklar ve güzellikler bahşetmişliğinde ......
Işıklar içinde yatsın, demeyi ondan öğrendiğim ...
Ama tıpkı çileli ömrü ve ölümü gibi zor-zebat toprakla buluşup, gömülmesinin bile ......
Ayyaş bir kocanın katliyle, azaba döndüğü koşullarda, bu alemden tıpkı şu an, bencileyin bulunduğu .....
ÖLÜM ÜLKESİNİN bağrında .....
Ebedi uykusunda, yıllardır yatan anacığım, babama yada .....
Ağabeylerime kızar ve hıncını, benden çıkartarak ......
Adeta, yeni yumurtlamış tavuk heyecanıyla .....
Kısık, kısık sesi ve çığlığı andıran konuşmasıyla, her öfkesinde ...
<< - .........
- Kız Maria, God taş etsin emi seni, demeden duramaz dı ...''
Sonrasında, öfkesi diner, canının darlığı geçip, ruhu sükun ummanı kesilince .....
Hele, hele de bir yudumcuk Votka yı fondiplerde tepesine dikip, aç-sefil guruldayan mideciğine ....
'' - El çabukluğu marifet . '' Hallerinde, hızlıca indirince...
Yelkenlerinin, iyiden, iyiye suya inmişliğinde .....
'' Maria, Maya duşam (Canım benim ), o öfkeyle dökülen sözlere, sakın ola, aldırma sen .....
Asla, taş-maş etmesin, bana bağışlasın, bana, ha ....
Bir de, Deduşkan Maksim GABOR 'a .....!
Emin ol, başına bir şey gelse, ne ben dayanırım nede, Maksim Deden dayanır, kahrımızdan ölürüz .....
Kimsecikler bilmez, anlamaz başımıza geleni, ne çektiğimizi, çekeceğimiz azabın, acının, elemin çokluğunu ......!
Biliyor musun (?), benden başka, Maksim Deden gibi, seni çok ve umarsız sevecek birini daha, görmüyorum, şu boktan dünyada ...!
Al, baban olacaktan pay biç, uzağa gitmene gerek yok, hani'ya ....!
(Konuşmasının burasında asabiliğini, dişlerini sıkışından ve kas katı kesilen .....
Kanı çekilmiş dudaklarından dökülen, anlaşılır söz demetinden de çok....
Keskin ıslık gibi, hatta düpedüz kamçı şaklamasınını andıran, konuşmasıyla, sapsarı ya kesen yüzünden anlardım, şıppadak, hemen, o an ...! )
Tanrı, canını önce sana, sonra da, ikimize bağışlasın, ikimize .... >>
Tüm içtenliği, şefkati, sevgisi, anaçlığı ama en çok ta ....
Beni incitip, kırıp, üzmekten duyduğu, derin mi, derin ....
Tarifsiz mi, tarifsiz pişmanlıkla, bana sarılır ...
Telaştan da çok, yitiriverme korkusunyla asabi, asabi saçlarımı, yanağımı okşar .....
Ben, onun o, kendine has kokusunu, kendice, içime çekerken .....
Döner, döner öper, kalbimi ve duygularımı onarmaya ve sevgi ilacıyla, beni iyi etmeye çalışırdı ......
Hem de, öylesine içtenlikli duyguyla yapar dı ki ....
Çok uzak ta olmayan, adeta emre amadeliklerde hazır kıta tetikte bekleyen, ilk ve yeni öfke dalgası, annemi kuşatıncaya kadar ....
İçimin, içime sığmamışlığında .....
Çok sevdiğim, annemi '' - MELEĞİM '' sayıp, içime sokasım gelecek kadar, artan sevgimle ....
Ona düşkünlüğümün iyice şaha kalkmışlığıyla, o an ki onu, çoktan affetmişliğin rahatlığıyla ....
Umarsız, tarifsiz sevgimin ve bağlılığımın perçinlenerek gelişip, sağlamlaşıp, güçlenmişliğinde ....
Eminim ki, hemen, herkes te, o adı konulamayan, değişik tat ve anlamı olduğuna inandığım ....
Herkesin kendisine özgü o, malum ANA KOKUSU'nu, dolu, dolu ve iştahla, sanki bu anı ilk kez yaşıyormuşcasına...
Marazalı, lekeli dahası .....
Gonca ömürlüklerimde meftime sebep olarak ....
Değil ki, hayata, aşka, mutluluğa, hiç tatmadığım cinselliğe .....
Genç yaşıma, bahar çağıma bile doymadan ki ölümüme, yani toprak oluşuma sebep ....
Verem illetine, yenik düşen .....
Küçücük, zayıf mı zayıf ciğerlerime çekerdim ....
'' - Bilmem ruh halimi, duygu dünyamı yansıtabildim mi?
Mesela, hiç mi hiç gönlümce deli-dolu koşarak oynayamaz, oynayan emsallerime bakarak .....
İçimde büyüyen ve üstüme, üstüme yıkılan UKDE DAĞLARININ altında, yerle-yeksan olurdum ....
Böyleliğimde ....
Özlem ve hüzünle derin, derin iç çeker, an gelir gizli, saklı ağlardım .......!
Sırf, annem görüp, üzülmesin diye, kuytuları seçerdim, sıkça yaşadığım, ağıt nöbetlerimde ......! ''
İşte, anamın sıkça yinelediği ....
Anacığımın, yarım ağızla inanıp ama işin gerçeğinde ....
Hiç eyvallahı da, güveni de, hele hele inancı da olmayan, GOD'u GOSPİDİ'si, beni taş etmeye, taş etmedi .......
Ama gelin, görün ki.
<< - Hayatın azizliği ve umulmadık sürprizi, beklenmedik cömertliği insana ne haller ve hangi masalımsı ömürler ....
Ya'da, umulup,beklenmeyen,öngörülemeyen gelişmeler yaşatıyor, bu, hiç mi hiç belli olmuyor, inanınız ki .......!
İşte, şu an karşınızda Bronz heykelliğimle,sizi selamlayıp,yüreğinize dokunmaya çalışanlığımla .......
Dahası, bunu iliklerine kadar yaşayıp tadan olarak, çok mu çok iyi ve birebir, yakından biliyorum .....
Sanat severliği ve heykeltraşlığı kadar, hatta ....
Zaman, zaman aşina esrikliğin dil peltekliği ve Votkanın o insanı halden, hale soktuğu malum anlarda ki, deyişiyle .
'' Seni, dünyam, yaşam kaynağım hatta yegane tutkum diyeceğim heykellerden de ve hatta ....
Alenen, kestirmeden demem gerekirse, kendimden de çok seviyorum, küçük meleğim, kendimden de çok ......!
Gönlümün ecesi, benim şans ve bereket yıldızım Mariacık '' diyen,
<< - Her fırsatta ısrarla yinelemekten zevk alarak ve ilk kez dillendiriyormuşçasına, heyecan dalgalarında yutularak .....! >>
'' - Sıskacık serçeliğinde, elime, kucağıma doğdun .....
Sen doğdun, bahtım da döndü, işim, kazancım, ünüm de arttı .....
Sanatımla, kariyerimdeki çıtanın yükselmişliği, beni bile şaşırttı .....
Dün sırt dönüp, görmezden gelenlerin pek çoğu, şimdi hem selamlaşmak ....
Hem de, nemalanmak, sırtımdan para kazanmak, bit gibi geçinmek için ....
Atölyemle, fakirhanemin kapı eşiğimi eskitir oldular ......!
Zamanın geçmişliğiyle, dünlüğünde, bir yudumcuk Votkayı çok görenler, şimdi masalarına tünemem için yarışıyorlar, birbiriyle ....!
Tabi, iyi biliyorum ki, Hoca Nasreddin Üstadın deyişiyle, itibar bana değil, kürkümle, ünümedir, kürkümle, ünüme ......
KÜRKÜMLE, ÜNÜMEDİR, ÜNÜME .....!
Onun için sana, hep .....
<< - UĞUR MELEĞİM, TILSIMIM..>> Derim ....
Kendine has heyecanıyla, bu son kelamını ...
Adeta, diline tesbih eden DEDUŞKA MAKSİM diye çok sevip,üstelik te, gerçek dedeminde olmamışlığında ...
Öz dedem saydığım ve hatta boğazımızda lokması, sırtımızda hırkası, hayatımız da emeği kadar, kursağımızda aşı-ekmeği, parası da, çok mu çok olan ....
Namı değer, '' - HUYSUZ KÜRDAN '' diye anılıp, lakabı adından da önde giderek, çağrılan ....
Ömrünün bu evresinde, dününe, geçmişine inat, her geçen gün ünü ve popülaritesi artan, benim biricik Deduşkam, KELEYNAK KUŞUM ...
Ailemizin Hızır'ı, koruyucu meleği hatta, laf aramızda, kısadan << Para kasası >> Desem, hiç abartmış olmayacağım .......!
Heykeltraş Maksim GABOR ZVEZDA(YILDIZ ) her geçen gün artıp, yayılan ünü, hüneri, duru ve yalın ama .....
Bir o kadar da, özlü mü özlü sevgisi, sanatçılığında ki '' - Kıllığa varan, huysuzluğu, titizliğiyle ...! '' Huysuz Kürdana çıkan adı ..
Ama '' EN ÇOK TA '' Adeta, ibadeti andıran o, saygıyı ziyadesiyle hak eden, özverili çabasıyla ....
Gönlümüze, ömrümüze taht kuran DEDUŞKA MAKSİM, Bronza ve metal soğukluğuna beleyerek, armağan koydu gitti, bu dünyaya ..
Anamında, benim de, en az, gökteki yıldızlar kadar yıldızı, yoldaşı olarak şimdi ....
ÖLÜM ÜLKESİNDE, bu MUAMMALI ATLAS TA da bize ve hele hele de bana, YOLDAŞ'tır, yoldaş, halen .......
Siz kah, ilgisizce veya kah, benim başıma sıkça geldiği gibi, yağmurlarda ıslanmama telaşıyla ....
Resmi geçittekilerin o ciddi, pürtelaş hatta abartılı gösterişli, çalımlı edalarla, önümden selamsız-sabahsız geçip giderken ..
An gelip o anın hoşluğu, boşluğu ve rahatlığıyla .....
Zamanın, tarihin, yılların ve ömrünüzle, yadınızın çengelinde adeta '' - ÖLÜ SIĞIRLAR GİBİ'' salınıp durmuşluğunda ....
Benimle oldukça uzun uzadıya sayılacak kadar, zaman ve muhabbet paylaşırken .....
Bronz heykelliğimde, SESSİZLİĞİN SESİYLE anlatmaya koyulurum, ömür öykümü .
İç yangınlarımın alacalı alevli sükununda, dedim ya .....,
Çilekeş anamın Tanrı sı, Gospidi,si, (бог) Бог, Yaradanı (Создатель) onun beddularına kulak tıkayanlığında, taş etmeye, taş etmese de.
İlletten muzdaripliğim de, yine de ve inadına ölümden kaçışımın, kutuluşumun olmamışlığında, dahası ....
Eninde-sonunda, her canlının, bu bağlamda da, insanın .....
Su götürmezliklerde, ölüm denen tarihsel gerçekten, ne yaparsa,
yapsın, kirişi kıramayacağının, yadsınamaz tarihsel gerçekliğinde ...
Boynumun, kıldan inceliğinde, çıkarken o dönülmez yolculuğa ....
Cismaniliğinde, bedenimin dünyadan, hayattan, hasılı sizlerden kopup .....
Geri dönülmezliklerde, tasımı-tarağımı toplamaya bile fırsatımın olmamışlığındaki yolculuğumda, ölüm ülkesinin ufkuna yelken açıp, göçerek....
Boylayıvermişliğimde, kara toprağın bağrını, esamemin bile okunmaz olup, çıkmışlığımda ...
Ölü bedenimin haşr-ı neşerliğinde izimin, emaremin kalmamışlığına inat ....
Hatta, ölümlülüğümde, ölümü tatmışlığıma, nispet yaparcasına .....
Deduşka Maksim, bronzdan heykel'e döndürerek, adeta ölümsüzlüğü yaşatıp, tattırarak bana, sizlere armağan etti, beni .....
ANAMIN GOD'U, GOSPİDİSİ, TAŞ ETMEYE, TAŞ ETMESE DE ....
ÖLÜMLÜLÜĞÜMDE,ÖLÜMÜ TATMIŞLIĞIMA, NİSPET YAPARCASI- NA ......
DEDUŞKA MAKSİM, METAL SOĞUKLUĞUNA BELEYEREK ....
BRONZDAN HEYKELE DÖNDÜREREK, YAŞATIP, SİZLERE ARMAĞAN ETTİ, BENİ .....
SİZLERE ARMAĞAN ETTİ, BENİ .......!
Erdem YASSIBAŞ / İKRARİ
Immenstaad / Almanya
08 / 06 / 2023 - Perşembe
Saat ; 10_50
Bilgi notu;
===========
Dostlar, İNANÇLI RUS CANLARA saygım gereği onların dilinde yani RUSÇA orijinal yazılış ve okunuşlarıyla TÜRKÇE karşılıklarını verdim ....
İÇTENLİKLİ SAYGILARIMLA İLGİLERİNİZE ....
Rusça... / Türkçe
======= =========
Бог(бог) Tanrı,
Бог Allah
Создатель Yaradan
Дед Dede
дедушка Deduşka
Информационная записка;
========================
Krilce Yazılışı- Кириллическое правописание-
Друзья, из уважения к ВЕРЕ РУССКИМ ЖИЗНЯМ я дал турецкий ответ на их языке, то есть на РУССКОМ, с их оригинальным написанием и произношением....
СПАСИБО ЗА ИНТЕРЕС....
Русский... / Турецкий
======= ===========
Бог(бог) Бог,
Бог Бог
Создатель The Creator
Kirice Okunuşu - Кириллическое правописание
Yesli ty nikogda ne rosla yedinstvennoy docher'yu i poslednim rebenkom v mnogodetnoy sem'ye muzhskogo pola, ty ne mozhesh' ponyat' menya i moikh chuvstv, bud' uveren...
Eto nikogda ne yavlyayetsya vashey problemoy ili problemoy.

Erdem YASSIBAŞ / İKRARİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...