28 Mart 2022 Pazartesi

MAVİ-TURUNCU SERAPLARDA .....
Gök mavi ye, her yan, turuncuya kesmişti ..
Turunç mevsimiydi, sana gönlümün düşüşü ..
Turuncuya bezenirdi bu mevsimde her yan ..
Ortalığı ...
Portakal çiçeği ve esans kokuları sarardı ...
Yaşanmış ve ömürlere dair, tüm sevda öykülerinden izler vardı..
Tıpkı diğerleri gibi..
Bizim öykümüzde de ...
Güneş ve ay tutulması yaşanmışlığı misali..
Karanlığa gömülürdüm, sensizlik düşünce aklıma ...!
Etrafımda görünmez duvarlar, yükselirdi ..
Ben tecritler de, sensizlik de, kahrolmanın ezincini, azabını yaşardım ...
Sensizliğin sürgünlerinde, sürünürken ...
Naçar'lığın çöllerinde, mavi-turuncu seraplarda hep seni, varsıllayarak ..
Takatim tükenmecesine koştum, ardın sıra ...
Ben, seni mavi-turuncu seraplarda, buldum ..!
Sevdim, delicesine .
Ve, mavi-turuncu seraplarda, yitirdim ..!
Nisan yağmurlarının hızlandırdığı...
Küf kokularının girdaplarında, yutulmuşluğumda ....!
Ölüp-ölüp dirilmem ve her dirilişte sana, müptelalık derecesinde tutuluşum ..
Hatta, gönüllü esaretler de....
Sende, tutukluluğum dan ..
Bayağı, bayağı hemde öyle-böyle olmamacasına, derin haz almam ..
Şimdilerde bile, gönlümde ve başımda esen sevda yellerinde ..
Limon, portakal ve mandal'in kokularında ..
Yani mest edip, beni benden alan turunçgil kokularında, sarhoş olup ..
Uyanmak ve ayılmak istemeksizin..
O, esrikliğin,tutkunun ve tutukluluğun zevkini çıkarmak ..
Beni, hayata bağlayan ve bana umut saçıp ...
En olursuz anlarımda, yaşama sevinci yükleyen ...
Adı konamayan ve tarifsiz, hatta geçmek bilmeyen bir tutku ve müptelalıktı ...
Ben, seni...
Mavi-turuncu seraplarda buldum, sevdim ..
Vurgunluğum da, kör-kütük tutukluluğum da ..
Çoğaldıkça,çoğaldın gözümde, gönlümde, yüreğimde, ruhumda ..
Mavi-turuncu seraplarda ..
Ve, ne hazindir ki ..
Seni, ilelebet yitirdim ..!
Beni yutan .....
O tarifsiz, mavi-turuncu seraplarda ..
Mavi-turuncu seraplarda ...!
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ
Friedrichshafen / Almanya
22 / 03 / 2017
Saat ;23_56

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...