29 Mart 2022 Salı




 

SEBEBİM, SENSİN ......

 

'' - SAYENDE, SADECE AKIL TUTULMASI DEĞİL, DUYGU TUTULMASI VE RUHSAL TRAVMALAR YAŞAYANLIĞIM DA .........

SENDE, YİTEN İNSANI VE İNSANLIĞI GÖRDÜM ......! ''

 

Şimdi artık kendime kızmalarla, acımalarla vakit geçirip, ömür çürütmüyorum .....

Onları aşıp, geçip, duru görüyle düşünmeye koyulalı hani nice oldu ....

Bu hale erişeli ve gerek kendimle, gerekse hayatla barışalı, bayağı bir zaman oldu ...

Ama bu hale gelmem kolay olmadı dahası, bana hem de fazlasıyla pahalıya patladı .....

Kaç kış, kendime kahırla tükendi ..........

Kaç baharı, Nisan yağmurlarıyla yarışa tutuşmuşçasına göz yaşı, sümük düğünüyle karşıladım, bu gün onu dahi anımsamıyorum .......!

Kahırlarımın, hüsran ve yorgunluklarımın, özcesi bana yaşattıklarının üstüne sünger çektim, çekeli ...

Sana ve dayattıklarınla, tavırlarına, edalarınla, kaprislerine katlanmamın diyeti ........

Sadece, ağıt-figan, bunalım olsa neyse, ne, der geçerdim, belki .......!

Gel, gör ki, o sıralar ömrüme, bedenime, benliğime, dahası aklımla, ruhuma, duygularıma prangalar vurarak .............

Beni, benden çaldığın ömrümün O, KARARTMA GÜNLERİNDE .....

Sayende, sadece akıl tutulması değil, duygu tutulması ve ruhsal travmalar yaşayanlığımda ............

Reva gördüklerinle, yahut ta, o zaman ve şimdi bile yadsıyıp yok saymaya kalktıklarınla ...

Yani, düpedüz hayatı burnumdan fitil, fitil getirerek adeta, kan kusturanlığınla ......

Sende, yiten insanı ve insanlığı gördüm ....

Saymaya kalksam ne saate, güne nede ömre sığar .......!

Kaldı ki, asla TEMCİT PİLAVI hallerinde dünü yineleyim fuzuli konuşmalarda vakit öldürüp .......

Çilede yaşadığım zulümleri, kahırları sil baştan anımsayıp, anlatmayı sevmediğim için .......

'' - Arif olan, anlar ''' << - Arife, tarif gerekmez .. >> Deyişlerine uygunlukla, üstü kapalı geçerek ......

İdraki ve muhasebeyi hatta gereğini yapmaları, sana bırakıyorum ....

Bunu başaracağına dair umudumu, inancımı tavırlarınla yine senin yitirtmişliğinde ........

İşgüzarlık yapmamak adına, bırakıyorum, toprağı, külü deşercesine , dünü deşip, maraza çıkartmayı .....

Bunu, kendime yakıştıramamış lığım da, daha da doğrusu .....

'' - Deşer, kazarsan toprak, söylersen laf ve sıkıntılarla, yeni kırgınlık, yara ve sorunlar oluşur '' Temel anlayışına, inancım ve saygımla .....

Şimdilik ve bu hakkımı olası hallerde, kullanma hakkımı saklı tutarak, geçiyorum bir kalem .......!

Gel, sen en iyisi mi, benim dünün hatırına ve yaşanan güzelliklerin gölgelenmemesine yönelik karar, tavır ve çabama sükunla yaklaş ...

'' - Açtırma kutuyu, söyletme kötü yü ...

Hortlatma içimdeki zaptı zor deliyi .... '' Sözüne itibar ederek, zarafet  kazığına bağla, BEN ATINI ...!

O, BEN ATI ki, zamansızlık da kişneyip, kükremesin, asılsız - astarsız KÜHEYLAN kesilmelere kalkmasın .......

Dursun, edep dairesinde, sende diyeceğini değil, duyacağını düşün ve büz ağız denen torbanı, yut diline gelenleri .......!

Tıpkı, eşref saatimi  koruyup,  sürdürmek için usul, erkan ve kemal halimde,  durma adına .......

Nefsime dizgin vurup, sükun ve selamet döşeğinden kalkmadığım gibi, sende, sahip çık, kendine ........!

Unutma ki, gün görmüş ekabirler le, mürüvvet eri hikmetliler , boşa sarf edip , söylemezler...

'' - Taş, taşa değince belli olur, pekliği, fikir, fikre karşı durunca, ortaya çıkar insanın ciniyle, cinliği ....! '' 

İnsanı dizginleyip, edebe davet eden, uyaran, daha da doğrusu .....

Her haliyle, düşünce billurluğu timsali ve sağ duyu çağrısı olan bu sözü .

Şimdilerde yada gelecekte bir gün, ömür ve vicdan aynama baktığımda yüzüm kara kesmesin, alnıma kir, dilime zül, içime yara olmasın gayretimle ..........

Hırsımı ve dilimi tutarak, kilit altında, ne cinimin, nede cinliğimin meydanı boş bulup, cirit atmasını istemediğimden ...................

Vuruyorum sükun, sükut mührümü, dilime, dudaklarıma .....

Meramım, tarihe not düşmenin yanı sıra dünü unutayım demekle, unutulmadığını hatırlatmak, bununda ötesinde .......

İnsanın, insana azap cenderesi olmamasının aklın, vicdanın ve doğruyla, gerçeğin gereği olduğunu lisan-ı münasiple, iletmektir, iletmek ........!

Muhabbetin sonuna, koyarken noktayı dönüp sözümün başına deyip, yineleyeyim onları .....

Sayende, zamanın behrinde, genç ömrümü  dar ettiğin karanlık istibdat ve fetret çağında yapıp, edip .........

Alenen zulüm sayılacak, cümle reva gördüklerinle, bu günkü ÇİLE KUŞU olup, çıkışımın sebebi sensin, sen .......!

Külliyen MEVTİME SEBEP OLAMASAN DA, AZABIMIN, ACIMIN, ÇİLEMİN SEBEBİSİN, dahası .....

Umutlarımla, sevinçlerimin celladı'sın, celladı .......!

SEBEBİM, SENSİN ........

'' - SAYENDE, SADECE AKIL TUTULMASI DEĞİL, DUYGU TUTULMASI VE RUHSAL TRAVMALAR YAŞAYANLIĞIMDA .........

SENDE, YİTEN İNSANI VE İNSANLIĞI GÖRDÜM ...! ''

SENDE, YİTEN İNSANI VE İNSANLIĞI GÖRDÜM .....!

 

 

 

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ

 

 

 

Immenstaad / Almanya

 

 

 

29 / 03 / 2022 - Salı

 

 

 

Saat ; 13_26



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  ONDANDIR.. Bir sendin.. Bir de ben .. Hayat mektebinde , sınıfları geçemeyen.. Ondandır, adımızın ,''Baki '' ile ,'...