8 Ağustos 2024 Perşembe

 




CESUR OLAMADIM, ŞU İP KADAR .......!


Niyetimin de, meramımın da çamaşır yıkamak değil çamaşırlarıma dek sinen elemlerimi yıkayıp, onlardan kurtulmak olmuşluğun da .....
Verdim kendimi, çala kalem çamaşır yıkamaya .....
Ama, ne yıkama .......!
Ağrımadık-sızlamadık, üzülmedik-büzülmedik yerimin kalmamış lığın da.
Hıncımı, çamaşırlardan çıkartmaya çalışmanın galeyanının da, helak olmuşluğum da ......
Elimin değmediği yeri kalmayan, kana-kana, doya-doya suya-sabuna belenmekle kalmayıp ...
Çitilenmekten helak olan, çıfıtı çıkan ipler dolusu onca çamaşırın, elimden geçmişliğin de, kan-ter içinde kalmacasına .....
Renk, renk, elvan türlü çamaşır hallerinde, boy, boy, ipe-sapa gelmeyen cinsten gamlarımla, yaslarımı astım, serdim, garibim çamaşır iplerine .......
Yıllara uzanan katmerllilikleriyle iyiden iyiye kederlenen ip, diş sıkıp,katlansa da, kaldıramayınca, bunca yılın hüznünün ağırlığını ........
Üstüne, üstlük, yıl vurgunu, hayat yorgunluğu da girince, işin içine .....!
Sessiz sesliliğin, kendine has o, için, için gıcırtılarıyla, kendi efkarı, bezginliği de sarınca sırtına iplerin .....
'' - Dama ...! '' Dedi, ipler, taşa dayandı, ipliğinde ....
Daha çoğuna katlanıp-dayanamamış lığın da, çekemediği ağırlığın altında inleyerek ....
Kendince derdini ortaya koymamanın yetmemişliğin de, koptu, kurtuldu, ip, aldırıp, umursamadan çamaşırların yerle-yeksanlığına ....!
İp, bir yana, çamaşırlar öteye-beriye, bense öfkelere belenip, halden, hale savrulmuşluğumla, kala kaldım, öylece oracıkta .....
Buruk ve öfkeyle karışık tebessüm kırıntılarının gözlerimle, yüzümde, iç içe raksa koyulmuşluğun da .!
Çekip-dayanamamış'lığın da kopan iple, koptu makaralar ........
Saldım kendimi, sövüp-sapanlamalarla, ağlamanın-gülmeler karıştığı alacalı duygulara .........
İpte, ne ipmiş hani'ya, yıllardır yapamadığımı yaptı sonunda ....
O, koptu kurtuldu ....
Ben ahmaklıklarda, çekmelerde helak oldum, cesur olamadım, şu ip kadar ......
CESUR OLAMADIM, ŞU İP KADAR .......!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ

Immenstaad / Almanya

31 / 07 / 2022 - Pazar

Saat ; 13_31

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YERİN .........., Bozuksa mayan, çürükse özün, fukaraysan onurdan-haysiyetten yana .... İlkesizlik ve omurgasızlıktan yana, kimse eline su...