31 Ocak 2020 Cuma



LAKİN,NUTKUM TUTULUYOR.....!



Haydi gelin şöyle bir uzanalım anılar ülkesine diyeceğim sizlere..

Yüreğimin sesini dinlemişliğimde, kışkırtacağım sizi de..

Kanınıza girivererek sözcük, sözcük ,dize dize..

Şiir güzelliğinde bir yolculuğa yelken açacağız..

İşte o zaman içimizden geldiğince...

Ah gelivermese  tamda bu an..

Nutkum tutulmacasına..

Dahası, insanlığımdan utanmacasına..

Haksız paylaşım savaşlarında, hastalıkta, kıtlık da, yoklukta..

Çocuk yaş da ölümlülüklerinde solan ...

Ölü çocuk gülüşleri düşmese aklıma...

Silahlanmaya ayrılan, onca kara paranın sunduğu....

Kanlı ölümlerin karabasanlarında ,kulaklarımda ölü çocuk sesleri...!

Katliamında doğanın, kuş ölümlerinde tüyleri sarmasa her bir yanımı..

Ağaçlar, börtü-böcek telef olmuşluklarda yitip gitmese, yanıp kül olmasa..

Ellerim, dilim, yüreğim prangalara vurulmasa..,

Ben biliyorum, sizi nasıl düş gülüşlerinde,

Çocuk sevinçlerin de, rengarenk uçurtmalar peşinde seyirtmeyi...

Dört bir yandan katliam haberleri uğulduyor ölümün o meşum griliğinde...

Kulaklarım ağıtlara, feryat figanlara ve naçar lığın çığlıklarına yeniliyor..

Yeniliyor yüreğim, beynim ,duygularım işte bir kez daha..

İnsanım diyen, cani soysuzlarla aynı hem cinsliği paylaşmalarda..

Haydin gelin diyeceğim...

Çığlıklarım yükselecek avaz, avaz coşkuyla nida lığında arşa...

Sizi allı-yeşilli, güllü-dallı rengarenk giysilerinizle....

Bayram sabahı çocukluğunuzun, coşkulu sokaklarında dolaşmaya çağıracağım..

Ah bilmesem katledilen anaları, genç kızları..

Ölümün, canlarını bedenlerinden hoyratça aldığı biçare canları..

Doyamadan bebekliğine, çocukluğuna ....

Çocuk gelin olmanın, girdaplarında kan kusan..







Ölümün hunharlığında bedbaht olan.....

 O gonca ömürler düşüvermese gözlerime, aklıma..

Gündüzümün, gecem olmacasına kararıp, kararıp,  kalmacasına.

Düşündüğümde fillerin tepişmiş liginde hep çiçeklerin ezilmişliğini..





Kursağımda kalmasa o sevincik deliliğim..

Sözün bittiği yerde, İnsanca Utanç duyup..

Lal olmasa dilim..

Karalar bağlayıp, kedere kesmese gönlüm...

Gözyaşımda yıkamaya koyulmasa yüreğim, insanlığın ayıbını..

Biliyorum ben, biliyorum...

Sizi nasıl azdırıp, kandıracağımı..

Sek sek oynamalara, ip atlamalara, en önemlisi de ..

Düşsel güzellik de anılar ülkesinde dolaştırmaları..

Ah, o UMACILAR gelip te, karartmasalar göğümü..

Çalmasalar çocuksu sevinçlerimi..

Katletmelere koyulmasalar düşlerimi..

Talan etmelere durmasalar, umutlarımı...

Biliyorum ben biliyorum ;altmışımdaki çocukluğumla sizlere ne veletlikler yapıp..

Mutluluğumu siz canlarla ,çocuk sevinçleriyle çoğaltmacasına paylaşacağımı..

Lakin...

Kör düğümler sarıp, dilimi lal eden .....

Şu, yaz-bozalarımı çalan GULYABANİLER olmasa..

Nutkum tutulup, dilim lal olmasa...!

Nutkum tutulup, dilim lal olmasa...!





Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ

Hildesheim/Almanya

24/07/2012

Saat:13_25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...