21 Ocak 2020 Salı

YETER Kİ ....,
Eskilerin ve ekabirlerin söylemiyle ...
'' - Adıyla müsemma .'' Olsun diye koyar, iyi niyetle, heyecanla, gariban ata, ana, bebelerinin ismini ...
Gel gör ki, zaman, zaman hayatın azizliğiyle …
An gelir, ‘’ – Parmağım, kör gözüne ‘’ hallerinde ….
Yahut ta, kel alaka hallere düşer niyetlerle, dileklerle, eylemler, gelişmeler ve gerçekler ..
Hallerin böyleliğinde koymuşlar, benimde adımı, Neşe ...
Bak ki hayatın azizliğine yahut ta oyununa …
Ben, beni bildim, bileli ...

Değil Neşe ve sevinçle içli-dışlı yaşamak ….
Gülmedi gitti yüzüm, bir gün, hatta an bile ..
Nedenini saymaya kalksam, size ….
Kederden mide kramplarına ve kusmalara ….
Sinirden, oynatmaya az kaldı, hallerine kurban olursunuz ….
Çoğu kez demişimdir, hatta çocuk aklımla bile, söylendiğimi bilirim ..
Adım Neşe olacağına, olsaydı Songül, ne yazardı ?
Yeter ki, bahtım açık, gönlüm huzurlu, yüreğim sevinçle çarpar olsaydı ...
Bizimkilerin iyi niyet ve gayretine inat ….
Koydu önüme, ortaya karışık menülü, berbat mı berbat yemek, misali bir hayat ..
Ben, neşeye, gülmeye ve şen-şakraklıklarda ömür geçirmeye hasrette, eskittim ömrü, tükettim bunca yılı ..
Gelin görün ki, hayat bana hiçte cömert davranmadı …
Mutluluktan, sevinçten ve neşeden yana ..
Gördüm, göreli popüler isimlerden bir Neşe Karaböcek ismini duyar-bilirim ..
Gelin-görün ki, duyup-bildiğim kadarıyla …
Adına inat, hayat ondada pek cömert davranmadı ..
Küçük kız kardeşi Gülden KARABÖCEK ….
Kocasını ELİNDEN, MUTLULUĞU, ömründen çaldı ...
Eeee, hayat denen hengameler yumağına bakın ..
Neye, niyet, neye yada kime kısmet hallerinde, tükenip gidiyor şunun, şurasında ömürlerle, hayat ..
İçine tükürdüğümüz yorgun dünyada, şu üç günlük misafirliklerde …
Tükenen ömürlerde, kimimizin kısmetine kavun, karpuz, bal-börek ..
Ben gibi, nice gariban bahtsızlara da, düşse, düşse ...
Kelek, Kabak gibi ham Karpuzun kabuğu ….
Oda azmış gibi, üstüne, üstlük birde …
Bağırsak yırtan, iç kanatan, Kurumuş Mısır Koçanıyla …
Bayat mı bayat, demode bir hayat düşer ...
Dedeciğimin deyişiyle ….
Gökten palan yağsa, değil ahım-şahım Palan, Kuskun 'u bile bize düşmez ....
Gökten Nar yağsa, kafamıza dolu düşer hallerinde …
Tükettik, şunun, şurasında ömrü ahla-vah la …..!
Sözüm meclisten dışarı da olsa, meclisin içine de olsa ukde kalmasın diye ….
Aklımdan ve içimden geçeni diyeceğim, orta yere ….
Her kim alınıyorsa, alınsın üstüne, dilerse de, kahredip, küssün sırtını dönsün bize..
Yüzünden ne keramet gördük ki, sırtından ne hikmet görelim böylelerinin diyerek ....
Görüp-geçirdiğim günlerin aklı-karalığında …
Ahımın gidip, vahımın kalmışlığında….
Dahası, bunca başıma gelenin, pişmiş tavuğun başına gelmemişliğinde ...
İçimin yangınlıyla, ağız dolusu haykırarak, diyorum ki ….
Eni-konu şirazeden çıkmışlığımla, son sözümü şuracıkta hem meclise, hem de, size ...
İsmin iyisi de-kötüsü de, alası-valası da, kerahatı da fark etmez, tıpkı günlerin hepsinin aynılığı ve hayırlılığı gibi …
Elden bir şey gelmez, at koşmuyor, baht ta kazanmıyorsa ..
Adın, değil Neşe, olsa da Pür Neşe, güldürmeyen güldürmemiş, bir tutam sevinçle, sıcacık gülüşü çok görüp, senden esirgemişse ...
Kısraktan, Torbayla, Tay'ı, eşekten Samanla, Sıpayı ….
Benimle, senden, sevinç ile Neşe'yi esirgemişse ...
Takma kafana, tel maşa tokadan başka mevzuyu …
Hele, hele vermediği neşeyi, sevinci, mutluluğu, onu bunu ...
Yeter ki ..
Sen, sen ol …
Umudunu ve kendine saygınla, haysiyetinle, onurunu yitirme …
Kula, kulluk etme, bir de …
‘’ –Aylak bakkal, taşak tartar ‘’ Hallerinde, asalakça, beyhudeye geçirme hayatla, ömrü ….
Adın, Neşe olacağına, ömrün şen, bahtın açık olsun ...
Çok görüp, esirgemişse bunu ...
Koy kıçına Hayat denen Azmanın, Rahvan gitsin ...
Varsın Neşe, Sevinç onun olsun, tepe, tepe kullansın ....
Yeter ki, adil olsun, mutluluktan yana payımızı dağıtırken ...
Mutluluktan yana payımızı dağıtırken ...
Yeter ki ...!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ
Immenstaad / Friedrichshafen / Almanya
21 / 01 / 2020
Saat ; 18_45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...