18 Mart 2020 Çarşamba

EĞRİYE DOĞRU, YALANA GERÇEK ..
KARAYA AK, DİYEMEM BEN .....
Atamdan aldığım terbiye, görgü-görenek,edindiğim eğitim giyindiğim ar-edep ve adap libasıyla ...
Bebeliğimden,kendimi bilmelere geçtiğim günlerden bu yana ..
Kesseler başımı,lal etseler dilimi,mil çekseler gözüme ..
Hasılı Nesimi misali, yüzseler derimi,diri, diri ..
Alsalar canımı dar ağaçlarında, Pir Sultan gibi ...
Yinede ve inadına...
Anama-atama ve şahsıma saygım ve dünüme layıklığım...
Aydınlığa ve aydınlanmaya olan, sarsılmaz inancımla ...
Eğriye,doğru, yalana,gerçek ...
Karaya,ak diyemem, ben ..
Ondandır ki, boşuna babasının kızı İSYAN İ demezler bana .
Ömür; Hayatın ipine dizilen tespih tanesi güzelliğinde ömrü, onurda yaşamaksa eğer..
Nokta kadar çıkar için, virgül kadar olsun eğilmemek tir.
Şiarım,düsturum ve inancım böyle bina olmuşken ..
Nasıl soysuzlarla ve soysuzluklarıyla aynı safta yer alır, adımı ,ömrümü,onurumu lekeler ..
Utancın kirini yaşar ve alın lekesi olarak atamın kemiğini sızlatırım ?
Zeytinyağı na,makine yağı katan Gomellerin hamisi Çoban Sülo denen,baş hırsızı, nasıl aklar ve bağışlarım, deyin bana ?
Mığırdıç Şellefyana sunta hırsızlığında yoldaş olan yatmayasıca Yahya Demirel denen hırsıza, nasıl bakabilirim hoş görüyle ..?
Ne der, tüm kadim ve kutsal kitaplarla mümtaz, şahsiyet, insanlık neferi, sevgi eri, bilge erenler ..
'' -SİZİN İNANCINIZ VE YAPTIKLARINIZ SİZE, BENİMKİLERSE BANA '' Diye ..
Bu cümleden, edep ve adapla titrerim, ürpertiyle... Haksızlığa,karanlığa ve dilsiz şeytana, suç ortağı olacağım, diye ..
Elifi görse,mertek sanan ve sayan cahille, bilen bir olur mu asla ?
Bu hallerde, benim safım doğrudan,erdemden,sevgiden ve aydınlanmacı bilgiden ve bilgeden yana olur, daima ..!
Sen, sağmal inek ve koyun görecen halkı ..
Dahası, ot tıkaya can, garibanın canına ..
Sövüp-sapanlayacan '' -ANANI DA AL GİT '' Kepazelik ve daniskasında..
Sonra dönüp, diyecen, bana..
'' - Kandırıldık, hoş gör , bağışla'' Diye ..
Bu en iyi ifadeyle, iyimserlikle SAF DİLLİK DEĞİLSE ...
AYMAZLIK,İHANET VE AKILLA ALAY ETMEK DEĞİL DE, NE ?
De bana,akla- kara, yalanla- erdem, gelebilir mi, yan yana ?
Ondandır,dağlasanız dilimi, elimi, gözümü yine de soyunmam ÜÇ MAYMUNLUĞA VE OLMAM KATİLİN,SAPIĞIN,TALANCI HARAMİNİN YANINDA ..
Atamdan-anamdan aldığım erdem ve hürriyet bayrağını...
Son nefesime dek, inançla ve yurtsever yürekliliğimle taşımaya ant içip, kavil kesmişliğimle ..
İSYANİ'liğin onur emanetçiliğiyle ..
Demem asla,çıksa da canım, işkencede ve dar ağacında ..
Son sözüm ..
'' - EĞRİYE DOĞRU, YALANA GERÇEK ..
KARAYA AK, DİYEMEM, BEN .....! '' Olur ve olacaktır, daima ..
Ve haykıracağım İSYANİ'liğimle, son nefesimde bile ..
''- MEVZU BAHİS OLAN VATANSA,GERİSİ TEFERRUATTIR,DAİMA ! ''
''- MEVZU BAHİS OLAN VATANSA,GERİSİ TEFERRUATTIR,DAİMA ! ''
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ
Ereğli /KONYA
18/03/2018
Saat; 10_52

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...