29 Mart 2020 Pazar

YÜREK VAR MI, YÜREK SİZDE ?
Beni, bende çalıp, talanlar da …
Ele-aleme, kurda-kuşa yem etmecesine
Yaptıklarınızdan sonra, yarattığınız eseri ..
Benden geriye kalanları ve utancın çizgileriyle, enine-boyuna bölüp …
Arzularınıza meze, vahşi ihtiraslarınıza kurban ..
Heves masalarınıza pey yapıp, sürmüşlüğünüzde, orta yere…
Lime, lime ederek, mutsuzluğa tutsak ettiğiniz beni…
Örselenmiş naçarlıklar ve çileler çiçeğini, görmek istiyorsanız ..
Sokakların karanlığında seken, yada kaldırımlarda tüneyen et-beden pazarlarında itilip-kakılan …
Hoyratça davranışlara tutsak edilen, kaldırım serçeleri arasında ..
Solgun yüzü, düşük omuzları, fersiz gözleri ..
Ama, tüm bunlardan ötede adeta dalda kalıp, amansız sonbahar rüzgarları önünde tiril, tiril titreyip ..
Çırpınan yapraklara, ürkek kuşlara bezemişliğim de iliklerime dek titreyen ….
Üfürsen düşecek hallerde oradan,oraya ama en çokta utanca ve kahredici ölümcül sancılara savrularak …
Tarafınızca belendiğim ezinçlerin ağırlığı altında un-ufak olmaktan ….
Bir deri-bir kemik kalmış, ben yaralı serçeye bakın ….!
Amansız-acımasız, arsız-hayasız saldırılarınız da ….
Ne halde kaldığımı görmenin utancına katlanabilecek seniz, gelin, seyredin beni ?
Sirkte cambazı, hayvanat bahçesinde maymunu seyrettiğiniz gibi ….
Lakayıt, alaycı ve acımasız bakışlarınızla ..
Üstelik eksik etmediğiniz alaycı ifadelerle,hakir gören bakışlarınız ve ciğerime saplanan ….
Delik-deşik etmecesine gözüme,gözüme uzanıp …
Tam on ikiden vurarak tam isabetle avınızı telef etmenin kıvancı ve mağrurluluğuyla ….
Beni gösteren, parmaklarınızın …
Boşlukta, karanlıkta ok gibi, kurşun gibi bedenime, ruhuma saplanıp durmuşluğunda ..
Şu an, tozlanıp-kirlenmiş, rengini kaybetmiş ….
Asıldığı yerlerde beklerken, delik-deşik olmuş ….
yıllara ve hayata karşı yenilgisini ele veren perdeler gibiyim ..
Adımı ‘’Yosma’’ ‘ya, çıkartıp….
Katran yada kömür karasından da beter ruhla, yaşama sevincimi çalmış lığınız da..
Adeta, canlı-cenazelikler de haraç-mezat satılıyorum …
et-beden tezgahlarında …
Dahası, iğrenç, absürdçe ilişkilerin kol gezdiği …
Kadın köleliği , et ve cinsellik pazarlarında ..
Ruhumun bedesteni, tarafınızca talan edilmiş, kevgire dönmüş..
Hangi taşına, tuğlasına el atsanız,yıkılır beden ve ruh binam .
Elinizde kalırım, toz ve moloz yığını olarak ..
Soruyorum, bu halimle size, şimdi ?
Hanginiz, ömrünüzün, ruhunuzun, yada gönlünüzün penceresine, perde diye, asar beni ?
Perde diye, asar beni ?
Ha mundar edilip, atılmış, ciğer ..
Ha, güve yemesinde delik-deşik olmuş …
Bozarmış, renkleri atıp, birbirine girerek solmuş, eski perdeler gibiyim ..
Hiç acımadan kıyıp, telef ederek ..
Perma-perişanlıklarım da, üstelik, iki gözüm,iki çeşmeliklerde ..
Yem ettiniz beni, gonca ömrümde kurtlar, çakallar ve leş kargası sofralarına ..
Bakın ve düşünün bakalım ..
Kaç perde gizler-kapatır utancınızı ?
Kanıma girmekle, ömrümü, umutlarımı, yarınımı ve hayat sevincimi çalmakla kalmayıp ..
Beni yüz karalıklarına, utançlara beleyerek ..
Lime, lime olmuşluklar da, sergen ettiğiniz perdeliğimde..
Beni,benden çalarak, mundar edip çöplere ve aç kedilere attığınız, ciğerliklerde..
Utançlara kesip, yüzlere bakamamışlığım da ..
Utanmadan, yüzüme bakabilecek yürek var mı sizde ?
Deyin, bana ?
Onursuzluğun bedenleri ..
Utanmadan yüzüme bakabilecek, yürek var mı sizde, yürek ?
Şerefsizliğinizin burçlarına, pencerelerine …
Eskimiş, ölü perdelikler de biçip, kesip, bölüp-parçalayarak, asmış lığınız da …
Utanmadan yüzüme bakabilecek, yürek var mı sizde ?
Değil insanlıktan, sıradan adamlıktan ıraklığınızda …
Yürek var mı sizde ?
Yürek …..
Yürek, var mı ?
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ
Ereğli / Konya
25 / 08 / 2018
Saat ; 14_35

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...