6 Nisan 2020 Pazartesi


BENDEN, BANA MEKTUPLAR …


Dilimize, lügatımıza, dünyamıza girip, kendine yer edinmişliğinde ….
Dillerimizde pelesenk olmuşluğun da ….
‘’ – Balık, baştan kokar …! ‘’  Denir öteden beri, sözün yeri geldikçe ve uygunlukla denmiş, yazılıp, çizilmişliğinde …
İşte tamda bu sözü doğrulatmacasına ömür hikayemin ilk harfinden itibaren baştan sona yanlış olmuşluğun da …
Fatura hep bana kesildi, oldum olası diyet ödedim ……
Ben, beni bileli …
Ömrümün kundaktaki kısmını çıkartsak bile, çocukluğumdan bu güne değin …
Acı, hüzün ve kazıklanmalar, hayal kırıklıkları hasılı hayatın bağrında insana dair diyet ve elem adına ne türden herze varsa külliyen bana düştü ..
İşte bu bağlamda sadece hayatın yükü altında değil, üstüme, üstüme düşmelerde ..
Kendi ağırlığımın altında inleyerek ezilmem dahil hayatın hemen, hemen her alanında ..
Üstelik onca dikkatime ve sözüm ona uyanık ve tedbirli davranmışlığıma rağmen bu böyle oldu ..
Al gülüm, ver gülüm halleri, hiç bana nasip olmadı, bana göre de  değil hala mı hala ….
İş, ekmek, hayat kavgasında değil sadece üstelik ….
Aşk-meşk, mutluluk, gönül işleri de dahil, bırakın attığım taşın yerine gidip benim mutluluğuma katkı sunmasını ..
Beterin, beteri hallerinin bana aboneliğinden mi, şerbetliliğim den mi, yoksa süzme enayiliğimle, salaklığımdan mı bilmem ?
Taşı, atıp, başımı altına tutma ahmaklığının üstüme yapışıp, yakamı ve ömrümü bırakmamış lığımdan mıdır neden bilmem ?
Taşlar başıma düştükçe, kafamı, gözümü kendimin yarmasında üstüme bir başkasının olmayışından mıdır neden bilmem ?
Burnum boktan, başım belayla, kırılıp, yaralanmaktan kurtulamadım gitti vesselam ..
Şu üç günlük dünyadaki misafirliğimin, bu ana kadar pahalıya mal olması da, işin tuzu-biberi ve cabası, inanınız ki.
Oysa, hayattan, öyle ahım-şahım beklenti ve isteklerim …
Dahası düşlerim, hayallerim de olmadı oldum, olası ..
Hatta hayat üstüme, üstüme geldikçe yine beni bela, kötülük ve şirretlikler bulur diye kaçmama inat …
Özenişim ve sinip bekleyişim bile kar etmedi, şu anıma dek vesselam …
Gönül işi kalemlerde de bu anlamda olumluluk adına hiç farklı dahası, iyi değil durum ..
Ne dedim, ettimse ne hayat, nede selam verip, borçlu çıktığım hemcinslerimle olan ilişkilerimde de, durum bundan farklı ve iyi değil dahası ..
Beterin beteri var hallerinde başımın beladan, burnumun boktan kurtulamamışlığında …
Bende baht olsa, her şeyden önce ülkenin son on sekiz yılında üstüne çöken karabasan  biter …
Beni geçin el-alem, eş-dost bir oh çeker, anasından doğduğuna pişman olmaz, derin bir oh çekmecesine nazarlık olsa da, bir gün olsun gün yüzü görüp, ferahlar …
Ülkesinde mülteci, sürgün ve ya tımarhane, ya hapishane yada mezar dayatma üçlemesine tutukluluklarda cinnet halinde yaşamaz dı …
Hallerin böylesine berbat geçip giden şu son on sekiz yılında hayat ve kendi adıma ne iyi diye düşünüp-taşınmış lığım da inanın ki bulup, seçmekte zorlanıyorum ..
Bırakın iki  elin parmağını dişe dokunur, eli-yüzü düzgün ve insanlık, ülke ve halk adına verimli, yararlı ve yüz akı sayılacak bir icraat, adım, devinim yok desem inanınız ki abartmış sayılmam ..
Dahası, devletin devamlılığının esas olmuşluğunda dünden devraldıkları bir alanı ve işi ..
İşte buda bunların eseri diyebileceğimiz bir gün yok ..
Yolların bölünüp, duble olup, yangından mal kaçırırcasına yalan-yanlış asfaltlanması dişinde ..
Maliyeti, doğaya, ülkeye, insanıma ve insanlığa yararlı iş yok ..
Köprü dediler milyonlarca ağaca, adını-sanını bilmediğimiz nice börtü-böceğe ve ota-çiçeğe ve bitki örtüsüne zararları oldu…
Talan ettiler güzelim ülkeyi, defterini dürdüler dağın-taşın, suyun, havanın ..
Basın özgürlüğü diyerek yola çıktılar ..
Keşke çıkmaz olsalardı, bir ranzaya üç kişi düşmecesine aydını, yurtsever gazeteciyi, yobazlığa, siyasal İslamcı  radikal dinci teröre karşı durup ..
Hesap soranı, hak-hukuk, adalet diyen sabi- sübyanı, yaşlıyı, hastayı, loğusa anneyi ….
Hadsiz, hudutsuz, pervasız, üstelikte gayri hukuki ve insan haklarına ve uluslar arası sözleşmelere aykırı olarak …
Tıktılar zindanlarına ve tımarhaneden beter ceza evlerine 
Bu gün katledilen insan ve telef olan canlar adına utanç tablosunu da aşıp ….
Tamamıyla yüz karası olacak tarzda, katliamlarla, dayatma ve uygulamalar la …
Faşizmin zulmüne tabi tutarak insanı, insanlığından tiksindirip, utandıracak haller de …
Zulüm ve kural dışı, akıl tutulmasını en çarpıcı halde ortaya koyan uygulamanın olmadığı bir alan kalmadı ülkede …
Sırf kendi tayfalarına şirin görünme adına Arabistan pisliğinde boy atan CORONA virüsünü kapıp ülkeye dönen hacı-hoca, UMRECİ Zümreyi canım kız öğrencileri gece yarısı sokağa atmacasına usulsüzlükle doluşturdular yada göz yumup el altından yalan-yanlış uygulamayla yolladılar evlerine ..
Ondandır patladı hastalık dört bir yandan sardı insanımı, ülkemi, kıydı nice canlara, ateşler düştü ocaklara ..
Böylesi bir ülkede, şark kurnazlığını iş edinmiş madrabazlarla kuşatılmış  erk gücü ve olması gereken  bu iken …
Haktan-hukuktan, Adaletten ırak …
Üstelik inadına ve kasten sapla-samanı karıştıran orman kanununu dayatan yobazlar la …
Kapı çevre kuşatılmışlıkta, nasıl yaşanır huzurla ve nasıl kutlanır doğum günleri, nasıl çoğaltılır sevinç ve güzellik ler ?
Tüm bunları, benden, bana mektuplarla yazdığım notlarla …
Tarihin sayfalarına, gerçekleri ve insancıllıktan nasip alamayanların yönettiği ülkedeki ….
Yüz kızartıcı utançları not düşme dürtüsüyle yazdığım mektuplardan biri olarak …
‘’ - BENDEN, BANA MEKTUPLAR .’’
Başlığıyla kendime yazmaca sına, tarihin ve insanlığın, ülke insanımın, toplumun ortak belliğin de yerini alıp yaşananlara ve gerçeklere ışık tutma ca sına ….
Onların bir tanesi olan bu mektubumla yüreğimi ve sevgimi yolladım dokunmaca'sına yüreklerinize, duygu dünyanıza …!
Tam da şu an geldi aklıma, düştü gönlüme, dedi yüreğim,
‘’ - Paylaş bunları yurtsever sevgi elçisi beyinleri, ruhları, yürekleri ışıl, ışıl aydınlık canların la ….
Paylaştıkça, sevginin, mutluluğun, can'lığın, kardeşliğin çoğalıp, korkunun, umutsuzluğun, mutsuzluğun ve çaresizliğin yok olacağına inançla …..! ‘’
Yüreğinin sesinin,  yürek sesleriyle çoğalışını umarak ver kuş kanatlarına,
Eriştirir yüreklere, yüreğinin sesini kuşlar, kanatlarında …..!
Eriştirir yüreklere, yüreğinin sesini kuşlar, kanatlarında …..!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ
Almanya

06/04/2020

Saat ; 00_23

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...