16 Nisan 2020 Perşembe


HEM HAYATLA HEM DE ONUNLA …..

'' - Tilkinin, dönüp, dolaşıp geleceği yer, kürkçü dükkanıdır ..! ''
Sözünün, insanın, insanlığın üstünde sallanan, Demoklesin Kılıcı misali asılıp, kalarak, sallanışları altında büyüdüm ...
Tüm kadim-kutsal kitaplarda yada halka mal olmuşluğunda '' Toprak ..'' İnsanların ve insanlığın, topraktan var olduğu inancı ve bu yoldaki telkinlerle şekillenmişliğini kavrayıp, fark ettim sonraları ..
Hele ki yaşımın ve ömrümün kemal çağında, kavradıkça bu dillendirme ve betimlemeyle görüp, öğrendikçe ...
Bu yaman çelişkinin de insanların, kavramak, inanmak, inandırmak  ekseninde yoğrulup, hayatın ateşinde pişmişliğinde ...
Yine insanca ve insanlıkça, bir kalıba dökülüp, sokulmuşluğunda ..
Yanıtta ve inançta uğradığı ve uğrayacağı nice zorluk ve yaşayacağı inanç ve kabullenme yahut ta soruların zorluk ve yanıtlarında yetmediği hallerde ...
Din denen sosyal kavram ve çarkında devreye girmesiyle açmazları ve sorularla, sorunların boylarını aşmışlığın da ..
'' - Ver kurtul. '' Mantığına sarılarak işi ilaha, yaradana yani atıfta bulunulup, baş vurulacak makamın yüceliğinden medet umuşunda ..
Yanıtı ve yanıtın içerini  kavramak içinde ilim ve bilimin yeterince topluma mal olamamış’ lığında, imdada her neden ve nasılsa yine yaratıcıyı sokmuşluğunda ..
Kendi açmazının çoğaldığı her yer ve durum da ...
Yaratıcıya sığınmanın iyiden, iyiye kaçınılmazlığında; ..
Adres yine anlamlar ve mistik yüceliklerin ve atıfların övgülerle örülüp, desteklenmişliğinde ...
Tek çare ve çıkar yol, yine Tanrı olup, çıkmıştır ...
Baş sıkışınca, ilk akla gelenin iyine tanrı olmuşluğun da ..
Labirentler artıp, yanıtsız soruların tatminden uzak, inandırıcılıkta, kelimelerin kifayetsiz ve inançların sarsıntıya uğrayıp, tartışılır hale gelmişliğin dumura uğrayıp, akıl tutulmaları yada   izahlar arasında ve döndüm durdum ufuk karanlıklarında ve düşünce karalıkların da, ilbizlerin  kuşatmış lığında ..
Dahası ...
Anlatılanların ikna ve tatminden uzaklıkta, sadece yeni yanıtsızlıklardan başa fazla iş açmaktan başka bir hayra ve sonuca  eriştirmemişliğinde  ...
Hayatın ve kavramların girift ve işin içinden çıkılmaz hale gelmişliğin de ..
Hayat denen amansız ve gaddar efendinin elinde döndürülüp durmalarda, başımın iyiden, iyiye dönmüşlüğünde ...
Kendimce inandığım yol, kavram ve değerlerin ışığında ..
,'' - SORGULANMAYAN HAYAT, HAYAT DEĞİLDİR '' KOYULDUM  SİL BAŞTAN AKLA-KARAYI, PİRİNÇLE ÇAKIL TAŞLARINI AYIKLAMAYA ..
Aklımda çoğalan karanlıklar ve yanıtsızlıklar da ki tatminsizlik boşluğunda çıktığım deliğe geri dönememişliğimde ve bununda bana ikinci, üçüncü seçenekleri sunup, gösterememişliğinde ...
Bir arpa boyu yol alamamışlığımda, üstelik yılların külfet yüküyle yorulup, aynı zamanda da acımasızlığında yaşlanmışlığım da  ...
Koyuldum yeni bir yola ..
Arıyor, dönüp duruyor ve burnumun üstüne çakılmışlığım da İNANÇ SİLSİLESİNİN bana sadece angarya olup, çıkmışlığın da ..
Kaldırıp, koyuverdim, ben beni ve içimdeki çocuğu ..
Tek isteğim oldu o gün-bu gündür hayattan, insanlardan ve onları yaratan olduğu söylenip, ardı, arkası boşlukta kalıp ayazda buz tutup ..
Kıçımın, başımın hastalıklara müptelalığında seslendim ve halende seslen melerimle deyip, duruyorum o, ilaha ..
Dünya ve hayatla, zamanla yeni yük ve angaryada hıltım çıkmasın, aklım yitmesin istiyorsan  .....
Hatta..
Kıyak yapmak istiyor san ...
'' - EY YARADAN, ÇEKİL ARADAN .....!
.... EY YARADAN, ÇEKİL ARADAN .....!
Eh işte o gün-bu gündür, sesimi dinleyip, isteğimi duyup, anlamış ve sessiz kabulleri yahut ta ..
'' - Sükut, ikrardandır .''
Kavram ve sözünü benimsemiş olmalı ki ..
Ara, ara limoni leş se de aramız, rahatlayıp, dinlendi kulağımız ...
Eee boşa denmemiş demek ki ..
'' - Yaradan bilir işini, ..
Sen bilir de haddini, karışmaz san işine ..
İç güveysinden de rahat olur hayatın ...
Üstelik sen ondan, oda senden şikayetçi olmaz..
Geçinip, gidersiniz, şunun, şurasında ..
Altı-üstü üç günlük misafirlikte ..
Ben vır, vır etmiyorum ..
Oda, zılgıtını çekmiyor, bana ..
Benim YOLCU, onun HANCI LIĞIN DA .....
HOŞ TUTUYORUZ İKİMİZ DE, BİRBİRİMİZİ ..!
KAYNANAYLA, İÇ GÜVEYSİ DAMAT GİBİ, geçiniyoruz şimdilik .. 
Hem hayatla, hem de, onunla !

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ

15/ 04 / 2020

Saat ; 15_00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...