21 Temmuz 2020 Salı

MÜNECCİM BOKU YİYEN, KAHİN ÇIRAĞI, DEĞİLİM ….!
Özlemin hasrete, hasretin kabusa, kabusun, yangına dönüp …
Din-iman ve dizgin tanımamışlığında ..
Alaz,alaz mor alevler olup,yıldızları ve bulutları yalamacasına arşa,arşa yükselmişliğinde ..
Hasretimi dindirip, yangınımı söndürmecesine dalga,dalga,ses,ses,düş,düş,sevinç,sevinç dolmamışlığında ..
Sarıp-kuşatmışlığında korku,korku,kabus,kabus, cinnet ve feryat-figan, çığlıklar dolar içime ..
Kabusların böldüğü uykularımdan, kan-ter uyanırım ..
Boğazıma düğümlenen tarifsiz yumruklarla,hıçkırıkların soluksuz koymuşluğunda ..
Değil sadece penceremde, yarasalar tüner,yarasalar, kirpik uçlarımda …
Uzaklardan çağrılar,yardım dilenişleri uçuruyorum sana,rüzgarlarla, bulutlarla ..
Sabrımın kalmamışlığında ..
Ya gel, al-kurtar beni, bu korku ve kabus cenderesinden …
Kıralım sevgiyle, el-ele ,yürek- yüreğe, vurulan boyunduruk prangalarını ..
Yeniden ve bir daha özgür ruhla doğmanın sevincine,hafiflik ve naifliğine ulaşıp,tadayım mutluluğu ..
Yok niyetin ve kararın farklıysa,yüzün aşka değil,ayrılığa,hasrete ve hasete dönükse..
De' ki, bana..
Bak başının çaresine,yar olmaz benden, sana..
Melemez inekler gibi, bir varmış- bir yokmuşluklarda ..
Bir görünüp- bir kaybolup ,kararsızlıklar tahterevallisinde ,sallanıp-salınıp, durma ..
Unutma ki ..
Evet de,hayır da iş bitirir, sonunda..
Ya çık mertçe,yada kahrol namertliğinle, git cehennemin esvelesine ..
Uzaklarda , ahkam kesip durma..
Saksağan gibi ,daldan-dala konup,kirletme ,sağı -sol'u …
Çığlıklarımı çöz,anlamlandır deyip- durma ..
Çiçeklerden, fallar tutup ..
Aklı evelliklerde ..
‘’Seviyor,sevmiyorum ‘’ demelerin avara kasnaklığında.... Papatya fallarında , ucuz kahramanlıkları oynama'ya..
Şıpsevdi aşıklıklarda, maymun iştahlılığına koyulma ..
Demem o ki,aşıksan çık ortaya ..
Sap yiyip-saman sıçıp, durma ..
Özün, sözün,kararın ,kavlin, neyse ..
Dervişin, fikri neyse zikri odur,hallerinde, gerçeği koy ortaya …
Bil ki, ben aşkın neferiyim, müneccim boku yiyen, kahin çırağı, değilim ….!
Müneccim boku yiyen, kahin çırağı, değilim ….!
Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ
Ereğli/ Konya
21/07/2018
Saat ; 13_50

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...