10 Ekim 2021 Pazar


ŞİİR; 

İnsanın kendisiyle yüzleşip, hesaplaşmasına ışık tutar, yol açar .. 

                                                 '' Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ ''



İÇİMDEKİ, MAPUSHANE  ............



Derler ki ;

'' - Kişi, mapushane'sini içinde bina edendir ...! ''

Ömrümün tıfıl ve delikanlı çağında hatta başımda kavak yellerinin estiği o delişmen ve kaygısız yıllarında .....

Şimdi şu an, yılların birikimi ve deneyimiyle, hayat bana anlattı, kavrattı ve aklıma, ömrüme kazımacasına öğretti .....

Özünü, anlamını, derinliğini, değerini layığınca kavradığım, bu nadide saptama ve ilham ışığı söz .....

Adeta, o yıllarda saçlarımı öpüp-okşayıp, yalayarak içinden geçip giden yel misali ....

Yaşadıklarım, kulağımın birisinden <<  - Vızzz  >> Diye girip, ötekisinden << - Tırıs  >> diye çıkan bu çok manidar güzel sözün, ne denli doğruluğunu gösterdi ....

Bana, pastırma yazının son örneklerinden biri olan, güzel bir güz öğleden sonrasının sıradanlığında,

dönenip durarak ......

Hayatın doğal akışı gereği, ihtiyaçlarım karşılamanın gereğini yapma adına, zorunlulukla önünden geçtiğim İZBE DUVARI ......

Pastırma yazı havasının kaynağı olan, iç ısıtıp, yürek ferahlatan güneş ışıklarının, son kaldı cömertliğinde, eşantiyondan verdiği armağan olarak ..... 

Sol yanımdaki  küçük pencere demirleri arasından süzülüp, geçerek bedenimi olduğu gibi vurduğu izbe duvarını öpmesiyle peydahlanan gölgelere bakınca .......

Şaşkınlık ve hayranlıkla gördüm ki ......

Işıkla, pencere demirlerinin gölgelerinin el birliğiyle kotardıkları, ahenkli işbirliğine mekanlık ve sahnelik yapan duvardaki gölgede .....

Oracığa , el çabukluğu marifet hallerinde, hemence adeta bire bir uygunlukla, hünerle çizili vermiş, cezaevi koğuş kapısı ve pencere görüntüsünü çağrıştıran tabloya  ....

Daha bir özenle, pür dikkat bakınca,  fark ettim ki ........

Duvardaki siluet gölgem o, demirlerin ardında kalarak ......

Koğuşta bir başına kalan bir mahkumun halini, manzarasını yansıtıyordu,

Sanki, bana bir gerçeği doğrulayıp, ders ve ilhamlar verip, olur-olmazı düşündürmecesine ..!

Tutuldu nutkum, kesildi soluğum, duvardaki gölgede gördüğüm halime, bakarken, geldi-geçti aklımdan ......

Özgürlüğe, güneşe ve mavi gök yüzüne dahası  ........

Daha nice olgulara ve değerlere özlem büyüten, zor hayatlı nice canlar, heleki özgürlüğe tutsaklıkta canlarını yitiren, özgürlük savaşçısı nice onurlu ömürler ......

İçimdeki MAPUSHANE, düşü vermişti duvara, çağrıştırdıkları ve akıyla-karasıyla beraber .......

Duvarın, ışığın, gölgenin üçlü dayanışmada el-ele verip, düşüncenin yaşanılabilir'liğini, doğruluğunu ve dahası gerçekliğini ......

Hele, hele de insana ve hayata dairliğini olanca cömertliği ve beklenmedik sürpriziyle, bana .....!

Duvara, huzme, huzme düşen ışıkların var ettiği gölgede kala kalmıştım, gerçeğin duvardaki beyanı anlamına gelen gölgelerin mucizevi oluşumu ve raksı arasında ......

Her insanın iç dünyasında inşa ettiği,edebileceği mapushane'nin duvara yansıyan ışıkla-gölgenin omuz ve el vermişliğin de şekillenip, ortaya çıkmışlığın da, apansız peydahlanışının ardı sıra  yoka karışıp, yitse de, bana, ışık ve rehber olan haliyle .......!

İÇİMDEKİ MAPUSHANE NİN, duvara, ışık, ışık, gölge, gölge yansıyarak, canlanmış'lığın da  ......

Hayret,hayret, efkar, efkar, şaşkınlık, şaşkınlık, bodoslama daldım, kendi içime, yürüdüm, kendime ......

Doğrulanan düşünce ve sözlerin, içime daha da bir işleyip, bana gerçeği ışık ve gölge cömertliğinde, ayan-beyan sunmuşluğun da .....

Vurmuştu, içimdeki mapushane, gölge, gölge çoğalıp, şekillenmişliğin de, duvara ...

Bina oldu duvarda, içimdeki mapushane .....

Mapushane içinde, gölge, gölge siluetlerle şekillenen, ben ....

Kelamın doğruluğunu, görüp-yaşayarak öğrenmişliğim de ...

Bu sözün hakikatıyla, hikmetine ererken ......

İdrak edip, anladım ki .....

<< - KİŞİ, İÇİNDEKİ MAPUSHANE'SİNİ, KENDİ İNŞA EDENDİR, KENDİ İNŞA EDEN .....! >>

Hallerimin böyleliğin de, sözcükler döküldü, yüreğimden, dilime, dudaklarıma, hasılı, kalemime ......

Boy, boy ışıkla-gölgenin raksında, şekillendi duvarda ....

İÇİMDE BİNA ETTİĞİM, MAPUSHANE ......

İÇİMDEKİ, MAPUSHANE ......! 




Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ  




Immenstaad / Almanya 




09 / 10 / 2021 - Cumartesi 




Saat ; 15_00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...