23 Ekim 2021 Cumartesi


 

HÜZÜN ÇİÇEKLERİ .....

 

 

'' - Kişi, karşısındakini kendi gibi bilir, kişiye, olaylara, hayata görmek istediği gibi bakar ....''

Demelerin boşuna olmadığını doğrulayan haller, duygularla dolup-taşan halimle baktıkça çevreme ...

Ne kadar çok ben ve bencileyin hüzün kaynağı unsurlar, varlıklar ve olaylar var çevremde ve hayatın bağrında, diye düşünüp, söylenmeler den kendimi alamamalar'dayım ....

Çevremdeki kır çiçeklerinde bile kendimden izlerle, bana benzerlikler görmem ne rastlantı, nede tarafımca planlanan bir hal ve durum değil ...

Nasıl mı benzerliğimiz ....

Bir gelincik tarlasına göz attığımda ilk gördüğüm ve dikkatimi çeken bazı canım gelinciklerin yanı başındakiler en can alıcı ve dinamik ,hayata bağlı ve zorluklara kafa tutarken onların aksine ve sanki inadına yaparcasına ....

gerek dinamiğini yitirişlerin den, gerekse de dış faktörlerle ve müdahalelerle, hayata küsüp, eğilip-bükülüp, solup, kurumaya yüz tutar halde toprağı öpmecesine iki büklüm yerlere yeksan olmalarını görmek, ister-istemez beni böyle düşünmeye itiyor ....

Zaman, zaman '' - Böylesi, hep mi beni bulup, bana çatıyor ? '' Diye sorup, düşünmeden edemeyecek hallere geliyorum ......

Öte yandan, imrenti ve hayranlıkla bir kelebeği izlerken sanki inadına böyle oluyormuş gibi bir başka kelebeğin kanadı kırık, ölümle cebelleşen haliyle burun, buruna geliverince, üzülmeden ve karamsarlığın pençesinde sorularla kalmaktan kendimi alamıyorum ...

Dahası, ikili yada çoklu insan ilişkilerine ve sosyal paylaşımlara göz attığımda, dışardan imrenti hatta gıptayla bakılan nice insanın .....

Görülüp-sanıldığının aksine hüzün, sorun ve dertlerle boğuşmaktan helak olduğuna tanıklıkta içimi acıtmacasına beni yaralıyor .....

Biraz daha dikkat kesilerek odaklanıp, yoğunlaşarak baktığımda ne hazin ve yazık ki gördüğüm manzara hiçte iç açıcı değil ve adeta beni doğrulayıp, haklı çıkarır nitelik ve haller de ...

Özcesi, istemeden de olsa '' - Bir ben değilim ve bir bende yok bu hal, insanlar ve hayat bencileyin içi kan ağlarken gülmeye çalışan ve özünde, HÜZÜN ÇİÇEKLERİ ÖMÜRLER arenası olup-çıkmış, şeklinde karamsarlığa yenilen düşüncelerden kendimi alamıyor um ...

Özcesi ....

Hayat denilen bu fantastik alemde ve alengirli sahnede, hemen her canlı, hele ki de insanlara giydirilen, kendilerine reva görülüp-biçilen rolü oynamalarda helak olup, yaşama sevincini, neşesini, tebessümü hatta ve en acısı da umuduyla, mutluluk duygusunu yitirerek ben garip misali karamsarlığın pençesinde ömürler de, hüzne yenik ve makus talihini yenememenin ezincinde kıvranmaktan bana dönüp çıkarak HÜZÜN ÇİÇEĞİ OLUYOR, HÜZÜN ÇİÇEĞİ ....

Ondandır .....

Bakınca çevreme adeta, mıknatıs gibi çekiyor beni gördüklerim ...

Hüzün vurgunlarının mıknatıs gibi çoğalan çekip enerjileri ve gücüyle çekilip, götürüldüğüm, görüp-tanık olmak zorunda kaldığım hallerle-manzaralarda ve olaylarda ....

Çokluk ve sıklıkla olayların kahramanlarının da, benim paydaşım veya benzerim olup-çıktığını görüyorum ....

Böylesi hallerle yüz yüze gelip de,  üzülmemek elde mi ? Elde mi ?

Gelin, içtenlikle davranarak deyin, söyleyin, bana .

Uzun lafın kısası, hayat denilen arenadaki şu kör dövüşüne, koşuşturup, canhıraş hallerde cebelleşmeye koyulalı gördüklerimden ve kendimden, yakın çevremde yaşananlardan pay biçerek diyorum ki ....

Bende dahil, hayat tarhı, toprağın bağrı HÜZÜN ÇİÇEKLERİ ile dolup- taşıyor .....

Her yanda, HÜZÜN ÇİÇEKLERİ açıyor, HÜZÜN ÇİÇEKLERİ .....

Nere baksam, bencileyin HÜZÜN ÇİÇEĞİ ÖMÜRLER görmekten, gına geldi, yorgun düştüm, yorgun ....

YORGUN ..........

 

 

 

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ / İSYANİ 

 

 

 

Immenstaad / Almanya

 

 

 

22 / 12 / 2021 - Cuma

 

 

 

Saat ; 12_00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  KİBİR PERDESİ, ASMIŞSIN .....! Her zamanki hallerinle, yine kendi dışındaki hiç kimseyi umursamadığını kanıtlamak adına ... Aldırmadan yal...