13 Şubat 2022 Pazar


 MASAT KAÇAN KIÇLARIMIZ, BE USTA ....!


Kendi deyişinle sözüm ona,hep hesap adamıydın ..
Aklınca,ölçer,biçer,evdeki hesabı çarşıya uydurur ....
Hatta, ne yapar, eder, dört ayağının üstüne düşer'din ..
İki kere ikiyi,işine gelince dört, işine gelince on dört yapar ..
Olmadı, hesabına-kitabına uymazsa sıfır eder,düzler'din ..
Aklın iki karış havadaydı, oldum olası ..
Burnun, Pinokyo'nun burnundan da hünerli ve yukarıdaydı ..
Ondan olmalı, arkan sıra, sana ..
'' - Burnu havada, sırıkla bok yetişmez, burnuna’’, Derlerdi …
Öylesine ince eler, sık dokur, ucunu, kıyısını hesaplardın ki ..
An gelir kendini tutamamışlığınla ...
'' - Oyunun, hayatın ve hatta ölümün bile, matematiği var '' Der ..
Her herzenin, kare köküne iner ..
Yararlanacağını aklın kesiyorsa, can suyu..
Yok olmadı,menfaatine uymazsa, kibrit suyu dökerdin diplerine ..
İyi, güzel her şeyi hesaplardın, hesaplamaya, inceden inceye de ..
Yine, ya hesap hatandan ..
Yada, hayatın ve Azrail in hesabının seninkiyle uymamışlığında ..
Kaydı ayağın, kazdığın kubur kuyusuna yuvarlanıvererek, varıp- gittin ölüme ..
Gülümsediler sana, sen teneşir tahtasındayken ..
‘’ -Hesabı kıçına kaçtı .’’, Diyenler, ardın sıra ..
Çok şeyi, senden öğrendiğim gibi ..
Bunu da, senden öğrendim …..
Yani …..
Senin hesabın la, hayatın hesabının uyuşup,örtüşmediğini ..!
Ölümünle bile, öğretenliğinde sana, ne denli borçluyum, bir bilsen ..
Senin hesaplayamadığının da olduğu, anlar ve durumlar olduğunu gördüm, göreli ..
Kaldırdım koyuverdim, hesabı-kitabı ..
Kaç bucaksa dünya, hesap neyse …
Ona göre dizayn ettim, yaşamımı ..
Derim ki ben, bana, şimdilerde..
'' -Sıkma, sığıştırma kendini rakamlara, sayılara, hesaplara ..
Kendine dar etme ve kabir azabına döndürme, hayatını ..
Uyarsa, başım-gözüm, uymazsa, bilmem neyim üstüne ..
Daha da olmazsa varır, üçün, birine …!
Yaşa gönlünce, nerde tırak, orada bırak ..
Senin bir hesabın varsa …..
Hayatın, Azrail in ve ecelin de sana dair bir hesabı vardır, üsteleme ..
Gelirse ölüm, hoş geldi canım, başım ,gözüm üste ..! ''
Usta hani ya, sen derdin hep ..
‘’ - Hesapsız kasabın , masatı, kıçına kaçar ..! ‘’, Diye ..
Şimdilerde ülke o, hallerde..
Kıçlarımız da masat, yaşıyoruz hengameler de ….
Düzü'le, düzü'le, büzüle,büzüle …
Sürüm, sürüm sürün meler de …
Yaşamak buysa, elbette ?
Bil ki, Uzun Usta geldi, geleli başa ..
Ülkece ne hesaplar tutuyor ….
Nede, masat kaçan kıçlarımız, be usta
Masat kaçan kıçlarımız,be usta ...!

Erdem YASSIBAŞ/ İKRARİ

Ereğli / Konya

13 / 02 / 2018

Saat; 21_21

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  YARIMSIN …. Hayatın sana oldum olası cömert davranıp … Yediğin önünde, yemediğin ardında, bal-kaymak bir hayatı sunmuşluğunda … Oldum olas...