8 Ocak 2017 Pazar


O, FOTOĞRAFTA ..... 

Sararmaya yüz tutmuş bu eski fotoğrafa bakınca ..
Dalar giderim, geçmiş yıllara ve anılara ..
Yaşanmışlıklardan süzülüp gelen izler taşımışlığıyla ...
Dilimde buruk bir tad yayılır ...
İçim acır, tir tir titrerim hüzünlerde savrularak ...
Eksilirim, içimde kopan fırtınalar ...
Koparır, alır götürür içimden tarif edemediğim ..
Adını koyamadığım duyguları ...
Bir fotoğrafa sinende, koku koku dünüm, şekil,şekil hayatlar ..
Uzun ve renkli öykülere bezenen ömürler görürüm ..
Hepsinde benden izler, bende onlardan zerreler olan ..
Bir fotoğraf, parmak aralarımda tıpkı ben gibi yanıp-tütüp, eksilen cigaram.
Bakarken ben o fotoğrafa,
Yanmış tütün kokusu, bakışlarım ve parmaklarımın izi siner fotoğrafa !
Önce bir çift gözle, göz, göze geliriz, avuçlarımın arasında ...!
Biraz ürkek ve çekingen, çokça heyecanlı ve meraklı ...
Ne o, kuru bir kağıt parçası, nede yaşadıklarım, sıradan haller değil ...!
Dünümden, ömrümden izler, yaşanmışlıklarımdan anılar var ..
Baktıkça fotoğrafa kopup, kopup giderim ..
Ben,ben olmaktan çıkar ..
Yeni ve tarifi zor bir kimliğe bürünürüm ..
Sanki, orta yerinden deliniverir fotoğraf ..
Geniz yakan, buram buram hüzün tüten hallerle ..
Fotoğraftaki beni çekip,çıkartmaya koyulurum ..
Derin sulara dalan inci-mercan avcıları misali ..
An gelip, nefesim kesilmecesine ..
Bir fotoğrafta geri getiremediklerim, çoğalan özlemlerim ...
Yitirdiklerim ve eksikliklerim çıkar ortaya ..
Ruhum üşür, titrer elemle dudaklarım, ıslanır kirpiklerim ...
Tek nefes bile çekmeye fırsatımın olmamışlığında, yanıp-biten ..
Cigaranın parmaklarımı yakmışlığıyla, kendime gelmişliğimle anlarım ..
Baktıkça fotoğrafa ..
Yanan sadece parmaklarım değildir ..
İçim yanar, içim ..
Tarifsiz kör sancılarda ..
Kavuşamamışlığın acısını, yitikliğin ..
Bir başımalığın ezincini, azabını ....
Ve, hiç mi hiç sönmeyen kor, kor yangınlarını yaşarım
An, o an olur ki ....
Yanaklarımdan süzülüveren göz yaşlarım ..
Yağmur olur ıslatır fotoğrafı ..
Sanki onu, ruhumu, ömrümü ve yılları yıkayıp, ağartmacasına ..
Buğulu gözlerle baktıkça ona ..
Eksiklerimle,yitenlerimle, yitmişliğimle ..
Beklentilerim ve bilinmezliklerimle, yaşanmamışlıklarımla ..
Ben çoğalırım, ben ....
O, fotoğrafta ....!
O, fotoğrafta ....!

Mualla SEZGÖR YASSIBAŞ

Friedrichshafen / Almanya

06/01/2017

Saat;10_24

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  ONDANDIR.. Bir sendin.. Bir de ben .. Hayat mektebinde , sınıfları geçemeyen.. Ondandır, adımızın ,''Baki '' ile ,'...